Älskade Fredag!

"JAG VÄLJER!"
Det är starka ord, bra ord.
Jag gillar dem.
Jag tackar folket runtomkring mig som påminner mig om det,
jag behöver höra de orden.
För det är sant, jag väljer om jag ska prata med henne, jag väljer om jag ska åka dit på julafton,
jag väljer om jag ska lyssna och bry mig om vad pappa säger.
Det är upp till mig allt det där, jag måste göra saker som känns bra för mig.
Inte vara alla andra till lags.
Henne i det här fallet är mamma.
Blev lite less på dem båda igår, av olika anledningar.
Tårarna kom, kunde inte hindra dem från att falla.
De är inte värda mina tårar.
Tänker inte gå in på detaljer, men jag orkar inte med dem, mamma och pappa.
Men egentligen är det inte alls synd om mig, det är dem det är synd om,
som måste stå ut med sig själva. Hur de orkar är för mig ett mysterium.
 
En kompis kom med ett bra råd till mig som jag tänker hoppa på.
Jag tror att jag måste det för att det ska kännas lättare för mig.
Jag tänker inte ha några förväntningar-ALLS, när det gäller mor och far.
Ska försöka låta bli att undra varför hon inte ringer, eller varför han inte dyker upp när han ska osv.
Tänker inte ha några som helst förväntningar.
Tänker inte hoppas på något.
På så sätt slipper jag att bli besviken.

Så, nu är det släppt, jag har skrivit och delat med mig av det jag vill dela med mig av.
Jag är nöjd för övrigt, eller mer än nöjd.
Jag älskar alla underbara runt omkring mig,
alla som betyder något för mig!

Igår var jag ute och åkte med en chaufför här på jobbet, fick chansen att uppleva hans vardag.
Det var kul, jag tror att både han och jag lärde oss ett och annat om varandras avdelningar på Coca-Cola.
Gick upp 04.15 igår, och av den anledningen hemma reda 13.30.
Jag känner verkligen att jag tog vara på de extra timmarna jag fick med Neo.
Vi hann spela flera spel och köra bilbana, vi hann även plocka fram lite julsaker.
Efter ett misslyckat försök att ha julgran förra året (fick typ 8 spindlar i taket!!!) hoppar jag över gran i hemmet i år.
Kanske lite tråkigt för Neo, men han fick en mini-plastgran i sitt rum.
Det blev jättemysigt med lite julbelysning, Neo och jag var riktigt mobbade och satte på julmusik...

Vad händer i helgen då?
Idag: vet ej riktigt än, det enda jag vet är att det blir en lugn kväll, och det gillar jag.
Imorgon, Lördag: Tja vi skulle behöva baka lite....pepparkakor...lussebullar...och fixa iordning två pepparkakshus.
Söndag: Adventsfika med mina nära och kära, dvs mina vänner :-) och självklart min lilla familj.
Familjen Fahlén/Björn/Persson, haha, tycker det ser så kul ut med alla efternamn...

Nej, back to work är det som gäller för min del nu.
Sen lite Fredagsfika, as usual.

Trevlig 1:a advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0