Saker är inte alltid...

...som de verkar!
Vill bara få det sagt.
Man (eller jag iaf) föreställer sig ofta andras liv så jävla perfekta.
De har de och de OCH det!
Jaha, där kom det fram, de har tagit lån på allt, så de har det knapert varje månad,
för de måste betala tillbaka på alla sina lån.
Jag har många olika exempel på hur jag brukar måla upp bilden av det perfekta familjelivet,
men ofta existerar det inte.
Ok, nu känner jag mig lite ond, nästan som om jag skulle vara skadeglad.
Så är det inte, det är mer så att jag tycker att det känns lite skönt bara, det underlättar.
Det får mig att släppa lite på att allt inte måste vara perfekt hela tiden.
Det gör så att jag kan sänka mina krav på att allt ska flyta på bra, och se bra ut.

Helgen har varit helt underbar.
Igår var jag o Sebbe på IKEA, handlade lite till våran hall.
Den är inte klar än, men vi gör framsteg med den.

På kvällen drack vi typ en cider var, tittade på film.

Idag har vi varit på Rusta, Asko, Boconcept, Bauhaus, Coop Forum och Biltema,
tja det var väl inget place jag missade nu.
På flera av ställena letade vi efter en minifärgburk med svart färg, att det ska vara så jävla svårt att hitta!
Tillslut fick vi iaf tag på det, så Sebbe målade om hallspegeln när vi kom hem, jag satte igång med maten,
den var skitgod! Potatis- och kasslergratäng, mmmmmmmmmm.

Nu är jag nybadad och nypåsatt, kan inte bli så mycket bättre.
Vi tände lite ljus, och drack ett varsitt glas champagne, Ok jag ljög lite, vi drack
mousserande vin ;-)

Jag har märkt en sak, jag känner att jag måste ta med det här, annars förskönar jag ju storyn om min helg.
Eller jag väljer att bara skriva om allt bra då.
Det som är mindre bra, är att jag efter 6 månader ihop med Sebbe kan "fräsa",
det är inte så snällt.
Jag tänkte för ett par månader sen, att om man har något man irreterar sig på, så ta upp det med din partner,
säg det på ett bra sätt, det är ju inte så svårt.
Men i dagsläget händer det att jag gör tvärtom- jag anklagar istället-gnäller-koss-Millan!
Nej, så hemsk är jag inte, men det är lätt att lägga på sig lite attityd i onödan.

Nu: kaffe och delicatoboll!
Klockan 21: film, japp, jag erkänner, vi är filmtorskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0