God jul!

Om en vecka är det julafton, lite svårt att förstå, det är ju så snart!
Jag vill ha snö! Men kommer det någon snö? -Nej...ska det bli ännu en julafton med blöt asfalt?
Snön gör så mycket, det bli mycket myssigare med den på marken och träden.
Och så är det roligare för Neo som kommer att få en snowracer i julklapp.

Det var typ två veckor sen jag skrev. Jag har - så fort jag har haft en stund över , spelat på min telefon, man skulle kunna säga att jag fastnade för det, blev lite spelnarkoman, men nu så har jag  (med sebbes hjälp) klarat hela spelet så nu har jag tid att blogga.Förutom att spela så har jag tagit det lugnt de senaste veckorna, promenerat lite, städat lite, träffat vänner, ja det vanliga. Men vi har också gjort pepparkakor (som faktiskt blev riktigt goda och fina, de flesta iaf) och pepparkakshus. Och varit på bauhaus och köpt julgran! Julgranen står ute på balkongen nu, så att den inte hinner bli dålig, vi tänkte klä den på Söndag.
Jag har möblerat om på Neos rum också, så nu har vi en "Moa-hörna" där inne som i dagsläget fungerar mest som förvaringsutrymme åt bilstol, babygym m.m. Men nu känner jag att det inte är någon brådska med att flytta, vi får plats här. Förresten, Neos hörna (typ mer än halva rummet) är jag mycket nöjd med.

Jag känner mig fattig just nu, men de gör väl de flesta vid den här tidenm på året; julklappar, julmat, nyårsmat och festkläder...och massor av födelsedagar för våran del. Utöver det kommer skickar Folksam räkning för två barnförsäkringar som gäller ett halvår framöver...den skal vara betald för denna lön. Och 17:e Januari börjar Moa på babysim, även det skall betalas nu. Allt löser sig säkert fint och jag vet att Sebbe har rätt i att det är onödigt att oroa sig och grubbla på pengar redan nu. Men det är ju så jag funkar...så är det lite jobbigt att inte få någon lön, att bara få föräldrapenning och måste "leva på Sebbe". Men som sagt, jag oroar mig säkert bara i onödan!

Jag skulle vilja träffa pappa något runt jul, får se om man får tag på honom, och om han vill ses något.

Just nu är jag trööött, men neo vill inte att jag sover, jag förstår honom. Jag ska väl börja med middagen om ca en timme, det blir schnitzel och cous-cous med bea. Sen kommer Seb hem, då tänkte jag be honom om ursäkt, har lite dåligt samvete för igår var han på sånt bra humör, sen börjar jag prata pengar, räkningar m.m. Det kändes lite onödigt, han kan ju inte göra något åt det, men det var ju inte det jag ville heller. Tror han tog åt sig och undrade om jag tyckte att han skulle leta extrajobb, men det hade jag absolut inga tankar på. Jag tycker bara att det är jobbigt att känna att jag inte bidrar så mycket till våran ekonomi. När jag har nattat Neo idag så ska jag och Moa åka iväg hem till helena, det var ett tag sen vi träffades sist.

Imorgon ska kvin följa med oss hem från dagis.  På Torsdag skall jag och Moa på jullunch på jobbet. Sen är det Fredag och Neo åker till Matte och kommer inte hem förrän på Tisdag. Innan dess så ska vi storhandla och köpa några klappar till innan vi är helt klara. Sebbe tyckte vi skulle köra en storstädning också, så vi får väl se...

Om jag inte skriver något innan jul så GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0