Julen 2009

Åh vilken härlig jul vi har haft. Jag är jättenöjd.
Dagen innan julafton körde jag ner oss till Eskilstuna, svängde förbi Södertälje och lämnade min lillebrors julklapp.
Kom ner till Eskilstuna alldeles lagom till middagen där.


Här kollar vi in vårat rum där vi skulle sova i två nätter.


Moa provligger den säng som Neo skulle sova i.


Syskonkärlek!


Soffmys på kvällen dan före doppare-dan


Riktig julstämning med julgran med julklappar under samt en brasa


En Millan

*********************************************************************************

Så har vi kommit till julafton...


Moa är hos kusin Amanda, kusin Andrea sitter på golvet

På dagen på julafton var vi ute och lekte i snön, det var så fint ute med en massa snö och så sol på det!
















Fina Amanda som jag lockade håret på.


Även jag hade lockigt hår




Fina goa Moa


Amanda och Andrea


Skål skål!

Nu är det så att våran kamera är trasig! Jag vet att jag har skrivit det förut men ändå...
den tror att den har slut på batterier och dör hela tiden.
Så när tomten kom så fick Anna ta kort med deras systemkamera, hon får skicka bilderna till mig sen.
Tomten var förresten helt suverän, man såg honom en bit bort från huset. Eller egentligen såg man inte honom, bara hans lykta. Neo blev helt till sig när tomten kom, han vågade skaka hand med honom. Moa däremot var lite mer skeptiskt, hon vågade inte hälsa på tomten.

Här har vi öppnat alla julklappar.


Och sen sov barnen så sött;



Det var våran julafton, helt underbar!

*******************************************************************************

Sen kom juldagen...

Vi åkte hem från Eskilstuna vid 11 och kom hem till 13.
Släppte Neo hos hans pappa då han skulle fira jul med dem.
Vi andra åkte hem och gjorde oss iordning för kl 15 skulle vi vara i Skogås hos Sebbes pappa.

Jag drog på mig klänningen jag fick av Sebbe, inköpt i Thailand




På väg till Skogås

Kameran fick jag tuppjuck på där så jag har inga roliga bilder att erbjuda. Men kul hade vi där, blev bjudna på julmat och sen kladdkaka, hallonpaj och tårta.
En massa Sebbe syskon var där. Moa hade en jämnårig att leka med där.
Lite paketöppning vart det.

På vägen hem därifrån hämtade vi Matte som vi tvingade med hem till oss. Matte och Sebbe drog till pizzan vid 23, då gick Moa och jag och la oss....

**********************************************************************************

Idag- annandag jul

Då Moa och jag somnade vid 23.30 eller så igår så vaknade vi vid 11 idag, så det var bara att gå upp, trycka i sig frukost, göra sig iordning och köra till Stureby hem till Anders och Jamina på lite julfika.
Klockan 13.30 skulle vi vara där.
Alla var lite småsega idag verkade det som, det tar på krafterna att vara social flera dagar i rad!

På vägen hem hämtade vi Neo. Ikväll har det mest byggts med lego. Neo och Sebbe har hjälpts åt.
Nu börjar klockan bli mycket och båda barnen är vakna, jag ska göra välling åt Moa och borsta Neos tänder sen är det Godnatt för barnen så att jag och Sebbe får vuxentid!

Avslutar detta inlägg med en bild av Anders och Jamina fina kungsgran;




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0