Hatkärlek

Den här snön jag älskar den, det är så vackert ute, träden är alldeles vita, kul för barnen att göra snöbollar, åka pulka, göra snöänglar...men det är jävligt jobbig också, fy fan för "snöstorm" som det kändes som när jag gick fram och tillbaka till skolan idag (som tog 1 timme och 20 minuter!!!). Jävligt trögt att puscha fram vagnen överallt där det inte var plogat sen igår. Neo gnällde han med, att det gjorde ont i hans ansikte (iskall snö+blåst) och att hans ben inte orkade längre. Väl hemma så blir det ju stora vattenpölar från all snö vi har haft på oss. Bara att hänga upp alla kläder på tork.
Jag lovade Neo att vi skulle ta bilen i fortsättningen, det är ju bara några dagar kvar som han ska fram och tillbaka till skolan för på Tisdag är det skolavslutning. Men på tal om bilen så har jag inte prövat köra ut våran insnöade bil från dess parkeringsplats, det blir morgondagens bekymmer.
Jag minns från i fjol att jag hade problem att komma in och ut från parkeringen så fort det var snö ute. 

Det blev ingen spinning ikväll, får se om jag gör lite övningar på bollen istället. Sen måste jag duscha. Imorgon bitti blir det som sagt bilen till skolan för att lämna Neo, sen vidare till Annelie och lämna Moa. Sen väntar frisören! Åh, det känns som värsta lyxen att få fixa håret. Hoppas att jag blir supernöjd.

Just nu har vi Moas farbror Eddie här, tidigare hade vi besök av Natta. Sociala vi!

Just det...både imorgon och i övermorgon har vi visning på den här lägenheten-usch! Försökte förklara för tjej nr 2 som ringde om lägenheten idag att hon skulle komma på torsdag när den andra tjejen kommer, men hon svara att hon vill komma imorgon, så hon får väl göra det. Jag tänker inte anstränga mig för att ha det fint här då, det ligger inte i mitt intresse att få den här lägenheten uthyrd. På allvar...när dessa två tjejer varit här så har det varit 4 olika här för att kolla, vid 4 olika tillfällen...mindre kul! Nu måste jag avvara lite tid för barnen, det är jag dålig på annars. Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0