Hemmafixardag

Egentligen var det tänkt att vi skulle ta en promenad till Handen idag, men då Natta var lite trött imorse och det inte blev någon tripp direkt på förmiddagen så valde vi att stanna hemma. Jag insåg att jag har en hel del att stå i här hemma. Jag har bäddat rent i vårat sovrum, dammat där inne också, oj, oj, oj vilket lager av damm det var, och det sover vi i! Usch! En del grejer ligger bara och väntar på att jag ska ta tag i det, saker jag har börjat lite smått med men inte gjort klart jag bara skjuter på det men nu kände jag för att färdigställa! En av grejerna är att rensa i min klädkammare, så nu har jag packat ner en halv svart sopsäck med "för-små-Millan-kläder-men-som-jag-ändå-tycker-är-snygga-och-hoppas-att-jag-kan-ha-när-jag-blivit-av-med-några-kilon".
Sen har jag fått ihop till en papperskasse med kläder som jag ger upp hoppet om och ger dem till Sebbes systerdöttrar, det mesta i strl 34/XS. Klädkammaren känner jag mig snart klar med.

Den andra saken jag tänkte göra klart är att slå in julklappar. Jag fick lite panik imorse när jag kom på att julafton är på Torsdag om en vecka! Fast jag vet inte varför jag fick den där panikkänslan, vi är i princip klar med julklapparna, endast ett fåtal kvar. Men jag har både paket till Neo och Sebbe som ligger i min klädkammare utan att ha fått fint papper runt sig...så det ska jag väl ordna med nu...och hänga tvätt...och dammsuga. Hoppas jag hinner allt innan Moa vaknar. Håller med Annelie; "vadå mammaLEDIG?" När Moa vaknar är det dags för lunch för att sen gå och hämta Neo i skolan.
Men jag klagar inte, kände bara att jag behövde en "hemmafixardag". Då och då måste man få ha det. Sen är det härligt att ha planer också, som imorgon t.e.x då får jag äntligen se ut som en människa igen, frisören kl 9.00. Moa får leka med tjejerna hemma hos Annelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0