Hur gick det denna morgon då?

Jag kom ut från parkeringsfickan men kunde inte köra ut på "stora" vägen då det kom bilar hela tiden, jag var tvungen att vänta innan jag kunde köra ut, och då var det kört!
Jag tog mig inte framåt, jag prövade nog allt, som att backa och sen ta fart men det slutade med att jag satt fast i en snödriva. Efter lite gråt och kämpande i en 20 minuter klev jag ur bilen och skottade bort lite snö med hjälp av en sopskyffel...Neo fick gå in och ta Moa, Sebbe kom ut och hjälpte mig så att jag kunde backa tillbaka och försöka kom in på parkeringsplatsen igen. Jag ringde skolan och berättade att Neo blir hemma idag då jag inte kommer från parkeringen. De sa att de förstod, jag var inte den första som ringde.
Alla verkar ha sina egna små berättelser om hur deras morgon var en sån här dag. Det märkte jag när jag förbi jobbet, många var det som blev negativt påverkade av snön! För herregud vad mycket snö det har kommit, måste vara många år sen sist vi hade så här mycket snö!
Jag funderade ett bra tag innan jag tog ett beslut om jag skulle till jobbet eller inte. Men jag kände att jag orkade inte stanna hemma och tänka på min urinvärksinfektion hela dagen, så jag och Moa tog tåget till jobbet, där skrev jag på papper om att jag börjar jobba 11:e januari...det är snart! Så åt jag jullunch där, det var väldigt gott, åt mest sill och gravad lax, det var det jag var mest sugen på.

Vi var ute och lekte i snön förut, Moas premiär för pulkaåkning i backe! Vi fick med oss Sebbe ut också.







FY FÖR URINVÄRKSINFEKTION det går upp och ner med den känns det som.
Nyss hade jag lite panik, nästan samma panikkänsla som när jag får värkar och det är dags att föda barn, en sån panikkänsla får jag. Hur känns det då? Ja, som att jag är kissnödig hela tiden men inte som en vanlig kissnödigkänsla utan det liksom bränns.
Jag sätter mig på toa och försöker kissa men det finns inget kiss så det gör bara ont. När jag väl kissar kommer det lite blod. När känns det bra då? Det är när jag har en massa vätska att kissa ut, sen när det börjar sina då gör det ont! Så jag försöker dricka en hel del. Var på affären och köpte tranbärsjuice (som jag har druckit upp) och citron, dags för citronvatten nu!
Jag vill inte påstå att jag är fullt så positiv just nu. Skulle vilja spendera resten av denna dag i duschen och lindra denna värk/känsla.
Men det ska jag inte, det jag SKA göra är att ta ett glas citronvatten och sätta mig i barnens rum och bygga tågbana, det var det som stod i dagens lekkalender. Om en halvtimme kommer en tjej och kollar på lägenheten.

Åååhhh, jag vill bli bra till imorgon! Det är så irreterande att ha den här jävla skiten! Sebbe sa; vad ska du göra imorgon då? -Inget speciellt men jag vill inte ha urinvärksinfektion! Vill kunna gå och lämna Neo i skolan utan att känna att jag måste sätta mig och kissa i skogen!


Kommentarer
Postat av: lolla

men vilken jäkla morgon du haft.då gillar man INTE snön...här var det åxå kaos men vi tog fyrhjulingen vid sex snåret i morse och gjorde ett spår ut till den lite större vägen...många föräldara var sena att lämna sina barn på fritids i morse.

fyfasen för uvi...hur har du det nu,persilje vatten ska vara riktigt bra att dricka.det gör ju så J..ont

stackare..

kramar lolla

2009-12-17 @ 21:22:38
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0