Jag blir så glad

Jag blir så glad när jag får mail från Sebbe, så härligt att läsa hur han har det.
Fick precis ett mail så nu är jag lycklig!

Känns bra att klockan är 19:30 för vi har fått nästan hela dagen att gå.
Vad har vi gjort då? Lekt i barnens rum, lekt "Följa john" som det stod på lappen i dagens julkalender, Neo har gjort pärlplatta, vi har spelat klart yatzy som vi inte orkade spela klart här om dagen när Moa krånglade, vi har ätit våfflor till middag!, öppnat chokladkalendrar...
Jag har även TÄNKT börja rensa min klädkammare som man en gång i tiden kunde stiga in i...
jag tog ut de flyttkartonger som stod där och ställde dem tillsammans med de andra kartongerna- i köket. Sen gav jag upp, det går inte hålla på där med Moa vaken. Får ta det som ett projekt en dag och sätta igång så fort hon lagt sig för att sova middag. Vi har även kollat på julkalendern som jag tyckte var helt OK i år.
Neo och jag har duschat tiillsammans.  Neo får vara uppe så länge han orkar idag. 
Nu börjar "Halv åtta hos mig".

Imorgon är enda planen BVC kl 10.00 med Moa, en vanlig kontroll av vikt och längd.
Neo får följa med oss dit helt enkelt. Om Neo är bättre imorgon blir det IcaMaxi på eftermiddagen.
Just nu har Neo 38.8 i feber, han ligger inte helt däckad utan är ganska pigg men han är väldigt dålig på att äta och dricka. 2 glassar har han fått i sig iaf. Alltid något.

Idag ringde de från Moas förskola, vi bestämde att hon skall börja 11:e januari. Det känns jättesorgligt!
Jag känner mig rätt så redo att börja jobba, ska t.o.m bli roligt! Men jag känner mig inte redo att lämna min lilla flicka på dagis...gud vad sorgligt!

Tv nu!

Kommentarer
Postat av: hanna

Hej där!



Hade gärna träffats på fre..men just nu är sigge hemma, han är förkyld och jag tror att han kommer vara hemma på fre också..ev att han går till dagis men då blir det nog en spontan promenad med mammorna här i byn...vi får helt enkelt satsa på nästa v!

kram

2009-12-01 @ 20:11:22
URL: http://sturebymamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0