Moa shopping och nyårsångest?

Idag lämnade jag Neo hos farmor och Moa hos Jamina och Rufus.
Jag åkte vidare till Sickla köpkvarter och gjorde manikyr, jag har inte så mycket till naglar, men det blev en klar förbättring!
Jag hittade lite saker till Moa på rean, 2 par byxor, en klänning och ett par leggins, allt för 270:-!


Jag köpte även lite hårsnoddar till henne, det behövdes! Nu gäller det bara att vänja henne lite med dem så att hon inte sliter av sig tofsen så fort den åker på.

På nyår håller vi oss nog hemma, kanske äter en god middag, kanske några fyrverkerier eller om vi går ut och tittar på när andra fyrar iväg pjäserna. Eller om man till och med kollar från balkongen...kanske skålar med champagne? Ja, vi får se.
Det kändes helt OK att ha det så, men jag får lite ångest när man kollar in reklamblad osv, överallt är det FEST, en massa god mat, champagneglas, partyhattar!
Jag känner nästan att man MÅSTE göra något SPECIELLT på nyår!?
Men jag får bortse från den yttre påverkan och bara lyssna till mig själv, vi har ju barnen så det är ganska skönt att hålla sig hemma också...nu låter det som att jag försöker övertala mig själv, haha.

Snart kommer karlslok hem efter att ha kämpat en dag på jobbet, god mat ska vi laga då;
fläskfilé med "skivad-potatis-med-vitlök-i-ugnen". Mmmmmmmmmmmm!


Kommentarer
Postat av: lolla

f-n jag känner som dig, all påverkan utifrån om nyårsfest och mat och dryck och fest och och...jag blir så stressad..vill åxå helst vara hemma äta något gott och ta det lugnt...näe nyår är sååå överskattat tycker jag...

kramar på er

lolla

2009-12-28 @ 22:02:04
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Petra

Vi ska också bara vara hemma. Ta det lugnt äta gott.

2009-12-29 @ 15:40:44
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0