Snabba citronfisken

Middag om fem minuter, snabba citronfisken! Gott, enkelt och går snabbt att tillaga!
Hanna du efterfrågade middagstips förut, denna rätt kan jag varmt rekomendera.

Koka fisken direkt i såsen - enkelt och bekvämt!
 
Snabba citronfisken

Ingredienser

4 port

600 g fiskfilé, t ex hoki eller sej (jag tar torsk)
2 1/2 dl Kelda sås Lovely Lemon
rivet skal och saft av 1/2 citron
2 tsk strösocker
1 dl hackad dill

Gör så här

Häll såsen i en traktörpanna. (Jag använder wok-pannan) Rör i citronsaft, socker och dill. Låt såsen koka upp. Skär fisken i portionsbitar och lägg ner i såsen. Låt fisken sjuda under lock på svag värme ca 5 min. Strö över citronskal och garnera med lite fräsch dill. Servera med kokt potatis (för mig blir det ris till denna gång), bröd och grönsaker

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men haalllååå dog du när karln kom hem eller??

Puss!

2009-12-09 @ 11:16:22
URL: http://nathaliiefolkeryd.blogg.se/
Postat av: hanna

hej

fisken provade jag idag! kanongod och väldigt enkel att laga!

kram

2009-12-09 @ 23:28:33
URL: http://sturebymamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0