Mys-Söndag

Neo och jag drog in till stan igår, kom in vid 16.
Var där i fyra timmar, det var alldeles lagom.
Vi gick från T-centralen till Sergels torg, där det var otroligt mycket folk överallt.
Lebbar, bögar, transexuella, allt möjligt. Många killar i hotpants, stövlar, glitter och fjädrar.
Alla ville ta kort på dem.
Man är inte van att se folk så extrema.
Mycket intryck var det.
Tål kanske att nämna att det var Pride, för den som missat det.
Vi gick vidare till H&M, kollade bara lite, sen till BR leksaker i gallerian.
Åh, herregud vilken leksaksaffär.
Mamma tog med mig dit när jag var liten, när jag var en sådär 7 år.
Jag tyckte den var jättehäftig då, just att åka in till Stockholm (bodde då i Södertälje)
och gå på den stora leksaksaffären, det var en upplevelse.
Nu ville Neo gå in där, så jag kunde inte säga nej.
Det är lite skillnad på den i gallerian och den vi har i Haninge centrum.
De hade allt här, såna exponeringar överallt.
När vi kände oss nöjda i affären gick vi på Sveavägen, bortåt mot slutet av den vägen, kände som att det var hur långt som helst att gå, kanske för att Neo tjatade om mat.
Vi åt på Mc´Donalds. Sen gick vi och satte oss ute längs Sveavägen och kollade på alla bilar på Stockholm cruising, myket raggarbilar, men även lite nyare mer moderna bilar.
Så mycket intryck denna dag! Jag var trött...
Så lagom till Björn och hans familj kom in till stan framåt 20-tiden så började Neo och jag röra oss hemåt.

Nu har vi Söndag.
Alldeles grått ute, det har regnat.
Jag hade tänkt ut och springa, men jag tycker det är så himla värdelöst så jag hoppar faktiskt det.
Istället ska jag- efter det att jag legat i soffan, druckit lite smoothie och läst några kapitel i min bok- träna hemma. Köra lite ufall, träna mage och rygg.
Sen hopp in i duschen.
Köra en frukost/lunch blir det nog, för klockan 13 ska Neo och jag kolla på "Bilar 2" på bio på Söder.
I eftermiddag ska jag laga torsk i dill- och citronsås.
Vad mer kan man begära av en Söndag?
Jo, jag vet.
Men han är alldeles för långt borta.
Vi får sakna varandra istället :-)

Nu ser jag att det precis börjat regna igen, tur att jag inte är ute och springer, springer ju med min mobil i handen så att jag har musiken från den.

Ha en alldeles underbar Söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0