Nu är det jul igen...

Nu börjar jag få lite julkänsla, och till och med att jag ser fram emot julen litegranna.
Brände en skiva igår med några julsånger på.
Den tänker jag lyssna på i bilen dagen innan julafton, när vi åker till pappa i Rissne.
Känns som om den här veckan är fullspeckad, men riktigt så farlig är det inte.
Idag ska Jossan komma förbi ett tag, det är den enda planen jag har för denna dag.

Imorgon får jag lön, då blir det till att tanka upp bilen på morgonen.
På lunchen blir vi bjudna på julmat i våran restaurang här på jobbet.
Imorgon efter jobbet skall jag åka och klippa mig :-) Skulle vilja färga det också, men har fan inte råd.
Då prioriterar jag hellre att spara pengar till resan i Februari.
Efter klippningen åker vi och storhandlar på Ica Maxi, nu tänker alla: Ica, men de har ju fuskat med köttfärsen.
Till er säger jag: fuck you och get a life!
Orkar inte förklara nu, men så less på såna människor, de här "bojkotta ica människorna".

image11

Sen hem och packa upp varor, innan dess har vi nog hunnit med Mc Donalds också.

image12

Ok, måste vara mer kortfattad...

Fredag: Troligtvis middag hos Sebs mor
Lördag: Julshopping, julklappar till pappa och några till.
Söndag: Hämta Neo hos sin far, åka till Rissne och fira lite jul.
Sen hem och ha uppesittarkväll med mamma och Max, det blir bingolotto, tänkte passa på att fixa julskinkan också.
Julafton: firar vi först med mor o Max som har sovit hos oss då, sen lämnar vi Neo hos hans Farmor och vi åker eventuellt förbi Sebbes mamma och glor på Kalle Anka.
Sen ska jag och Seb hem och ta det lugnt, byta julklappar med varandra ;-)

image13

Japp så är det, fullt upp, och det tar inte slut där.
Dagen efter julafton ska vi till Sebbes farmor, annandagen ska vi till Sebbes syster Anna.
Men det blir kul, full rulle.

På jobbet har vi väldigt mycket att göra, stressigt.
Imorgon och på Fredag räknar jag med att ha fullt upp.

Hoppas alla nära och kära får en riktigt god jul.
Jag kommer att ägna några minuter till att tänka på alla ensamna människor.
Julen är ingen rolig tid då.
Kommer ihåg hur värdelöst jag tyckte att julen skulle bli förut, men nu verkar det ha löst sig till det bästa.

image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0