Tillägnat far.

Jag blir så jävla irreterad.
Det är så frustrerande när man har någonting att säga, och så har han inte tid.
Eller han tar sig inte tid.
Säger bara: "jag ringer upp dig sen, ok hej...".
Det roliga är att det där sen aldrig inträffar.
Då ger jag upp med väntandet och ringer honom, och då svarar han inte.
Han orkar väl helt enkelt inte, men jag tycker det är så jävla fittigt!
Jag fattar inte hur man kan vara så nonchalant som person.
Fast det är klart att jag förlåter så lätt också.
Jag kan vara jätteledsen, arg och besviken på honom, men så fort jag pratar med honom sen så är det lugnt igen.
Jag vågar inte vara arg på honom då.
Eller säga vad jag tycker och känner.
Jag hänger inte riktigt med, hur man orkar med sig själv i hans situation?
Varför inte bara ta tag i saker och ting?
Istället för att skjuta ifrån sig saker som man förr eller senare ändå måste ta tag i,
och gör man det senare brukar det normalt sätt vara ännu jobbogare.
Det måste ju underlätta att ha det gjort än att låta det vänta.

Jag tycker faktist att det är kul att vi har fått lite bättre kontakt än vad vi har haft tidigare.
Ibland har det till och med känts som om han bryr sig lite.
Men det är ju bra att han gör sig påmind då och då om vilken idiot han faktiskt är.

Om jag ska ropa på honom, kan jag inte säga pappa.
Kan inte tilltala honom det, det är han inte värdig heller.
Då jag kan tycka att pappa är något man agerar.
Inte bara det att man bjussar på sperman i morsan.
Men det är klart om han inte har några faderskänslor så går det väl inte att påverka på något sätt nu.
Jag är ju vuxen.
Fast då förstår jag faktiskt inte alls varför han ville ha kontakt med mig för att tag sen heller,
försöker vara kompisar? Eller är det för att mina vänner är intressanta?
Han gillar ju småtjejer.

Det allra allra bästa med mina föräldrar är nog att jag får så många bra exempel på hur jag inte vill vara/bli.

Nu längtar jag efter Neo.
Han är såååå gullig.
Fast kanske inte igår kväll, när vi bråkade för att det var läggdags.
Men överlag är han världens bästa kille.

Ikväll, efter det att Neo somnat ska jag färga håret på Natta, spännande.
Nattligt sällskap blir det inte idag, men imorgon hoppas jag.
Sen på onsdag är jag ledig, då ska jag till Gröna lund.
Mamma skulle bjuda mig och Neo.
Jag bara går och hoppas på att det verkligen blir av också.
För nu har jag ju sagt det till Neo, så han pratar ju om karusellerna.

Just det, Björns bebbe e på g! Väntar på att han ska höra av sig...men det kanske tar ett tag.

Hoppa och skit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0