Gör ett nytt försök med den här skitbloggen!

Jag bloggade för 2 dagar sen, när jag blippade på spara och publicera försvann inlägget.
Bara en massa strul med den här sidan.
Händer det något igen, byter jag blogg.

Nu bra!

Åhh, jag har så mycket i min skalle just nu.
Jag klurar på semestern, skall man ta Göteborg/Liseberg i samband med Skara sommarland?
Skara har vi redan bokat, jag skulle vilja besöka Göteborg, men det kanske kan vänta till nästa sommar?
För sen började jag fundera på utomlandsresa i höst...
Och då kan man ju vänta med Liseberg om man vet att man har en utomlandsresa som väntar senare i år.
Sebbe och jag pratade förut om att smidigaste tiden att ha med sig ett litet barn måste ju vara när det är bara någon/några månader gammal.
De sover mycket, ligger i vagnen, och man har alltid mat tillgänglig om man ammar.
Jag ska prata med min karlslok när jag kommer hem, höra vad han har för åsikter om semestern.

Något annat som snurrar i skallen är bebis...
på ett bra sätt.
Jag mår jättebra just nu, känner hur barnet sparkar i mig.
Idag var första gången jag kände att den sparkade under arbetstid,
då det inte är så kraftiga rörelser än måste jag ha lugnt runt omkringmig och vara lite koncentrerad för att känna något. Men idag så sparkade den till här på jobbet.
Jag är i vecka 20! Skrev fel i förra blogginlägget.
Nu är det bara halva tiden kvar.

Vad har hänt den senaste tiden då?
Jo, vi har fått helt underbart väder som tillåter en att spendera lite mer tid utomhus, härligt.
Vi har gått ut med Neo och spelat fotboll, varit och tvättat bil, käkat glass,
hälsat på hos Malin med familj.
De bor helt perfekt när man har familj, ett litet hus med tomt, lagom långt ut i skogen.
Det är jag avundsjuk på. Men jag tror att jag och min karl är lite för ohändiga för ett sånt projekt.
Så vi bor där vi bor, ett tag till.
Får se vart framtiden för oss.

I Lördags var vi på ett lekland i Åkersberga som heter Lekiz, krävdes endast två felkörningar innan vi hittade dit.
Men väl där var det OK, Neo lekte och hade kul.
På hemvägen åkte vi till Anna på Söder, åt lite middag.

I Söndags var jag och shoppade på H & M, hittade ett par mammabyxor och lite smått och gott.
Provade även bh:ar, men det är fan helt otroligt att det inte finns en endaste bh i min storlek!

Denna vecka...idag har vi Onsdag, ska hem och laga korvstroganoff med ris, frosta av frysen.
Imorgon, torsdag kommer Malin med barn och äter pannkakor med glass.

På fredag ska vi åka och storhandla, utan Neo.

Lördag blir det till att åka till mitt gamla jobb och beställa vagn.
Sen kärringträff hos Natta.
 
Nu skall jag ringa min gamla chef och fråga om jag får någon rabatt...
Ha en helt underbar Onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0