Nyss,

grät jag.
Kunde inte stoppa tårarna, de bara forsade ner på mina kinder.
Blev alldeles täppt i näsan, kände mig verkligen jätteledsen.
VARFÖR?
Det har jag inget bra svar på.
Jag är gravid, fylld av hormoner och jag är/var trött.
Och är väl kanske lite nojig både över det ena och det andra.

Nu har jag släppt ut tårarna. Nu är jag torr.

Pratade med pappa idag, han hade helt glömt bort att jag fyllde år för 10 dagar sedan.
Inget som förvånar mig.
Men det hjälper mig att inte hjälpa honom.
Vad fan ska jag hjälpa honom och ställa upp som barnvakt för?
Vad har jag för det?
Nej, jag sätter hårt mot hårt.
Tänker lägga av att vara snäll mot någon endast för att göra dem glada.
Som att vara barnvakt fast jag inte vill.
Eller att offra min helg till att jobba för att få pissbetalt, det är inte värt det.
Nej, nu är det min tur att tänka på mig!

Veckan har varit bra, varm och solig.
Men det är härligt med helg, idag blev det kinamat, sedan storhandling.
Just det, sen var vi förbi Elgiganten och la in beställning på en GPS.
Det blir nog skitbra, kanske jag och Sebbe slutar upp med att bli osams i bilen...
i och med att jag blir grinig så fort jag kör där jag inte hittar.
Imorgon har jag inga direkta planer på dagen, förutom att beställa vagn.
Kanske skulle passa på att handla blommor till balkongen,
nu när jag köpte en fin limegrön filt som matchar ljuslyktorna på ballen.

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa "Vi föräldrar".

Puss och god natt och Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0