Lite less när det inte blir som jag föreställt mig

Jag blir tokig och ledsen.
Ibland vill man bara att det ska vara så bra, och gör det man kan för att det ska bli så...
...så bara skiter det sig ändå, det gör mig ledsen.
Bla så  hatar jag att behöva tjafsa med Neo, hans sista dag här idag, imorgon åker han till sin pappa.
I mitt huvud är allt frid och fröjd, vi äter en trevlig middag (Ugnspannkaka som är en av hans favoriter), fikar lite- jo, visst- in my dreams...
Tjafs och tjat, gnäll och gnat, japp, så blir det i verkligheten!

Hade det här varit för en så där 10 år sedan hade jag definitivt suttit inne på mitt rum och gråtit nu.
Jag och Neo har nu gjort en överenskommelse om att inte bråka något idag, han skall lyssna på mig och Sebbe och vi skall lyssna på honom. Jag känner att det kommer att brista snart om det blir mer bråk idag, då kommer tårarna att falla, och jag kommer inte att kunna hejda dem.

Annars har dagen varit bra, rolig, vi var hos Annelie och lekte och fikade.
Jag har varit och hämtat min nya telefon på posten (Ica), har inte ens öppnat kartongen för att kolla hur den ser ut än, sa till Sebbe att vi kollar på den sen när båda barnen sover...nu sover bara Moa.

Igår var smet jag och Moa ut på kvällen, hem till Natta för att kolla på "Greys anatomy" och fika, det var väldigt mysigt!

En annan sak som hände idag var att pappa ringde mig och gav mig dåligt samvete...för att jag inte passar lillebror...men jag vill inte, jag är absolut inte skyldig pappa någonting, och jag vet att jag har 100% rätt i det, men ändå är det svårt, för jag vill ju vara den där snälla, braiga och hjälpsamma människan. Men jag försöker intala mig själv att det är bra att jag gör det JAG vill göra, och får helt enkelt skita i vad andra tycker då!

Jag kom på en sak idag...min mormor skrev dagbok, varje kväll skrev hon några rader. Så nu har jag kontaktat min moster om de dagböckerna, hoppas att hon hittar dem, och hoppas att jag kan få låna dem och läsa, skulle vara lite intressant. Nu tror inte jag att mormor skrev så intressanta saker om hemligheter och så...nej, hon skrev nog vad det var för väder och vad hon hade gjort varje dag...tror jag...det skulle vara roligt och se; "idag har Millan varit här", "idag har Millan varit här", "idag har Millan varit här", ja jag tror ni hajar, jag var väldigt mycket hos mormor en tid.

Nu ska jag gå och titta om Sebbe har somnat där inne i sovrummet och kanske skall jag plocka ur mobilen ur kartongen och lägga den på laddning...God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0