Saffransbullar och Söderte

Dricker lite te och till det blev det nybakta saffransbullar, smaskens! Jag fick lite hjälp av Neo med att baka. Moa, hon skötte sig, sov nästan hela tiden, men när hon hade sovit klart passade hon på att vakna medan bullarna skulle jäsa- duktig tjej. Ikväll ska jag försöka komma iväg och sola, har haft tanken nästan varje dag i över en vecka nu, men jag vill ju tajma in det med amning, och Neo-nattning osv.

Idag har det varit astråkigt väder! Regn, regn och åter regn. Har fått en del vettiga saker gjorda, som tex satt upp en lina ovanför badkaret som man kan hänga galgar med blöta regnkläder på bla. Men det har varit en seeeg dag, jag sov en halvtimma innan det var dags för dagishämtning.

Imorgon skall jag till bvc med våran stora tjej (3 månader blev hon idag!), hon skall vaccineras, jag kommer tycka jättesynd om henne när hon får spruta.

Moa idag:

Igår var jag duktig och gjorde (för första gången i mtt liv) egen wok, kycklingwok. Jag brukar annars köpa färdiga påsar, såna där Findus eller vad det brukar vara för märke. Jag lyckades faktiskt.



Nej, nu ska jag sätta mig bredvid Neo i soffan och vika tvätt, nu vakna Moa också...får nog hoppa det med tvätten...ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0