Tacksam...

Status: Glad, förväntansfull, nöjd

Jag är tacksam över...
... att jag får leva mitt liv
...att jag är just jag, och jag är bra
...att jag älskar
...att vara älskad
...att jag har mina käraste (pojkvän, son, vänner och kollegor)
...att jag får åka utomlands inom snar framtid
...att det finns pengar på kontot så att vi klarar oss en sån här annars fattig månad
...att vi har frysen full av mat
...att jag fick vara med om fotosessionen i Söndags
...att vi har våran mysiga lägenhet 
...att jag har min bil (den duger gott och väl som transport fram och tillbaks till jobbet)
image21 Inte min bil, men nästan. Fast min har ju en lite finare ollonlila färg!

Det finns mycket att vara tacksam över.
Stora och små saker.
En del saker kanske man tycker är självklara.
En del av dem tar man för givet.
Men det är viktigt att påminna sig själv om vad man har ibland.
Att inse att man har det bra.
Nu menar jag inte att jag har precis allt jag vill ha, det tror jag inte att någon människa har.
Jag skulle kunna drömma om bättre bil, mer kläder och skor,
villa m.m.
Drömma kan man alltid göra, och det tror jag att man ska göra, det är viktigt.
Att ha "framtidsvisioner".
Men att man även ska kunna nöja sig med det man faktiskt har och inse att det är bra!

Kommentarer
Postat av: heLajni

Starka bra ord! Du har rätt i allt!
Jag älskar dig!

2008-01-11 @ 19:01:52
URL: http://helajni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0