A lovely day

Lördag idag, det har varit en härlig sådan.
Vaknade 8.30, Seb gjorde frukost.
Vi åkte till Handen där Seb klippte sig och vi köpte bebiskläder.
Hem och gjorde oss iordning, sen tog vi bilen till Ösmo.
Det var Ösmo marknad, det var inte så speciellt, lite T-shirts, godis
och sånt som de brukar ha när det är såna här events.
De hade langos där, men det var ganska lång kö dit, så vi (jag, Sebbe, Anders och Jamina)
åkte till Nynäshamn och åt plankstek på Freja.
Ganska skönt att sitta ute i solen, synd bara att det skulle blåsa så jävligt idag.
Sen bar det av till Farsta, där alla handlade något förutom jag...
...men jag köpte mig ett linne igår :-)
I Farsta centrum blev det cappuccino och blåbärspaj, smaskens.
Men tack vare det, är jag inge hungrig nu.
Så vi skippar nog middagen.
Satsar nog på lite vattenmelon istället.
Om 1 ½ timme tror jag att vi skall se på melodifestivalen.

Imorgon åker vi till farmor i Södertälje, Seb har aldrig träffat henne, jag brukar inte hälsa på henne så ofta heller, det var väl ett år sen sist.
Just nu är jag less på mamma.
Hon är som hon är, och jag vet ju att hon är på det sättet.
Ändå blir jag lite nedstämd...
...så jag skiter i henne.
Jag har ringt hem till henne, hon svarar inte, fast jag vet att hon är hemma.
Men nu har hon sett att jag har ringt, så ringer hon inte upp idag eller imorgon, så tänker jag inte åka förbi där imorgon.

Jag PLUSSAR: Sebbe som är så go´, solen, pappa, vattenmelon, mitt hem
MINUS: blåsten, mamma, tröttheten som råder innanför mina ögonlock just nu.

Jag pratade med en kompis nyss, livet kan vara kort.
Tänk på det när ni hakar upp er på småsaker, som inte har en så stor betydelse i det stora hela.
För övrigt, fortsätt njuta av helgen, hela Söndagen väntar.
Glöm ej att uppvakta era mammor som har ställt upp på er.
Ni som inte har en sån mamma, skit i Mors dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0