Helgen som gick

Helg har det varit, och vilken helg sen då.
Solen sken, 28 grader varmt, behöver inte förklara hur underbart det är.
De flesta känner nog samma glädje som jag gör, såhär mitt inne i försommaren.

I Fredags tackade vi av Robban här på jobbet, börjar bli lite tomt här på innesälj.
Men Björn han är kvar i allafall.
Det känns tryggt.
Vi tog det sådär lagom lugnt som är skönt att göra på en fredagskväll.
Åkte till Tungelsta och åt på Ellys, ingen höjdarmat där inte, men då vet man det till nästa gång.
Gick förbi Neo´s pappa och gluttade på Nova, en söt liten skit det.
Farligt att vara så nära bebisar.
Det gör mig mer otålig, jag längtar så mycket till dess då våran bebis vill titta ut.
Det är full aktivitet i magen, den sparkar och har sig.
Är nu i vecka 23. Barnet är ca 20 cm från huvud till sjärt, och väger 500-600 gram.
Talang 2008 var det som gällde sen, till det; blåbärspaj och kaffe.
Resten av kvällen ägnade Seb och hans bror åt TV-spel.

I Lördags var jag i Handen och klippte mig, samt gjorde ljusa slingor, jag blev verkligen jättenöjd.
Passade på att shoppa lite när jag ändå var där-själv.
Bl.a ett gult linne som skulle komma till användande på Söndagen.
Jag handlade även kubb.
Jag kände att jag inte orkade laga någon lunch, så jag köpte mackor och vaniljbullar på Paus, åkte hem, vi satte oss på balkongen och käka, härligt.
Vi åkte sedan iväg till Östnora och spelade kubb, jag sööög.
Seb = bäst!
Jag kände på vattnet, gick i till knäna, det var faktiskt inte sååå kallt.
Vidare hem, för att grilla på gården.

Igår, Söndag var vi och tvättade bilen, as usual på Söndagar.
Sedan bar det iväg till Råsunda, AIK-Malmö FF, det blev 2-0 så det var kul.

Idag är det Måndag och temperaturen har sjunkit från en sådär 28 grader till kanske 12 grader.
Då gör det inte så mycket att man sitter inne och jobbar.
Jag var förbi Lisen på lunchen, passade på för hon var ledig.

Idag kommer Lill-råttis hem, honom har jag saknat, samtidigt som det har varit skönt att vara barnledig hela helgen.

Får se vad den här veckan bjuder på.
Om vädret är OK i helgen skulle jag vilja åka till Torekällberget i Södertälje, eller kanske Gröna Lund.
Får väl rådgöra med min andra hälft så kommer vi nog fram till något bra.

Just det, har kikat lite på resor i November...det har gått sådär...lite dyrt...typ 20.000:-
Känns inte så aktuellt.
Om jag hittar något för inte fullt så mycket pengar så kanske det blir av, annars väntar vi nog, kollar om det dyker upp någon sista-minuten längre framöver.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0