Läste nyss tidigare blogginlägg...

...det var ganska så exakt ett år sedan jag började blogga.
Så mycket som har hänt sen dess.
Så mycket som ser annorlunda ut.
Tänk om jag visste för ett år sedan att jag idag skulle ha världens mysigaste kille, att det skulle bli Sebbe och jag.
Att jag skulle vara så här lycklig.
Att jag skulle vara gravid.

När jag tänker tillbaka på tiden för ett år sedan, har jag olika tankar.
Jag blir glad, för vi umgicks väldigt mycket alla tjejer.
Men mest jag, Natta och Helena.
Det var så bra för vi var singlar samtidigt.
Neo var en hel del hos sin pappa, så jag passade på att festa en hel del.
Vi hade väldigt kul tillsammans plus att det var fint väder i Maj, Juni också.
Det var härligt det, och jag är glad för den tiden.



Samtidigt som jag ville ha pojkvän, jag ville inte vara singel.
Jag ville ha den där speciella personen i mitt liv som jag kan ringa till hur många gånger jag vill på en och samma dag, som jag vill dela glädje och sorg med.
Han som jag vet alltid finns där för mig, när jag är glad, ledsen, irreterad.
Han som vet i princip allt om mig.
Han som kramar och pussar på mig.
Att ha kompisar runt omkring sig är inte fy skam.
Och jag tror att vi tjejer tog oss igenom singelperioden med hjälp av varandra.
Det var sällan man behövde känna sig ensam.
Men Söndagar var fan värst, då kom söndagsångesten krypandes fram. Usch och fy!
Då längtade jag efter karl.

Jag tycker även att det är kul att tänka tillbaka på tiden i början av sommaren -07, jag var så kär, så betuttad.
Men det var ju jävligt jobbigt också, då vi inte kunde bestämma oss för hur vi ville ha det.
Eller jag visste nog, men visste inte om jag skulle våga ta risken.
Det värsta som kan hända om man öppnar sitt hjärta är det kan bli sårat.
Tyvärr så är det en risk man måste ta.
Och riktig kärlek är något som alla borde släppa till för att få prova att känna på.

Nu måste jag ta fram lite godis åt Neo som har tjatat några gånger.

Skitblogg förresten, hade den funkat som den skall hade jag lagt in lite foton till texten.
Eller...det kan vara min dator som är lite kokko.

Trevlig Fredagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0