Endast Millan är vaken.

Klockan är 21.00. Det är bara jag som är vaken, Sebbe gick och la sig 18.30, han håller på att bli/är sjuk, får se om han blir hemma från jobbet imorgon. Neo la jag 19, men han låg väl i alla fall en timme innan han somnade, och Moa hon somnade på min mage för nästan en timme sedan och ligger just nu i hennes EGNA säng! Kors i taket, för det händer inte ofta. Vi brukar få ligga och trängas tre stycken i våran säng, som tur är kommer inte Neo in till oss längre på natten, hade han gjort det hade Sebbe fått inta soffplats.


Jag är sååå himla sugen på äppelpaj, mycket säkert bara för att jag vet att jag skall undvika att äta en massa onyttigt i veckorna. Har jag bestämt, måste bli av med gravidmagen nån gång. På helgerna däremot, då tänker jag låta äppelpaj m.m slinka ner...Förresten, kan hända att jag äter godsaker på Torsdag, då ska jag åka till Södertälje, och hemma hos mamma blir det nog lite fika, innan jag åker hemåt och steker pannkakor. Hos mamma kommer vi (jag, Neo, Moa) att träffa mina två kusiner och deras barn, det blir lite roligt. När jag ändå är i Södertälje ska jag passa på att svänga förbi Babyland och köpa en speciell napp från Pigeon, hoppas Moa tar den! Hon är jättesnuttig, men har jättesvårt att ta napp, hon vill helst ha Sebbes finger! Men nu idag så har hon tagit nappen lite bättre, hon ligger och sussar med napp i munnen just nu. Så om det verkar funka med den imorgon och på torsdag dag, så kanske jag köper mer av det märket.


Sen sist har jag varit och lunchat med lite arbetskamrater, kört gocart-kom näst sist..., haft besök av Anna-Lena med hund, shoppat ett par julklappar, gått på en hel del långpromenader, tagit hand om Neos spyor (han var magsjuk), haft namngivning för Moa, tränat lite hemma, haft träningsvärk!...

Här har ni mina stjärnor;




Måste bara nämna att Neo är en sån bra storebror, verkligen jättegullig, han pussar på Moa och vill hålla henne, lägger filten på henne osv. Han är så himla underbar, för det mesta, men ibland är han raka motsatsen, jag blir tokig när han inte lyssnar! Men det är väl så med barn, ena stunden är de små änglar, och rätt va det är så är de små djävular!


 Vems ungar detta är har jag ingen aning om, bilden är tagen från internet.


Livet är ganska härligt just nu, fast jag skulle ju inte klaga om jag håvade in lite mer stålar än vad jag gör just nu när jag är mammaledig. Nu ska jag gå och lägga mig, det blir en rätt så tidig kväll även för mig. Imorgon har jag inga direkta planer, ska bara försöka sola nån gång under dagen, annars- ta det lugnt-sköööönt. GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0