Trotsar mig själv

Känner att jag inte orkar vara så duktig i dag.
Just nu sitter jag och äter chokladflingor och youghurt till lunch, Neo med...han sitter framför tv:n och tittar på barnprogram, Moa ligger och sover bredvid honom. Vilken lunch sen då! Men jag satsar på en ordentlig middag istället, fläskfilégryta tror jag vi satsar på.
Istället för att sitta här skulle jag kunna;

* fortsätta bädda rent
* dammsuga
* fortsätta med advents-stjärnorna och förlängningssladdarna som hänger i våra fönster
* hänga upp tvätten m.m....

Som sagt, det finns en hel del vettigare saker än att sitta här, men jag fick ont i huvudet och orkar inte anstränga mig så mycket just nu, tar det när alvedonen börjar verka. Fast då ska vi iväg till Handen, till apoteket, tror Neo har fått "mask i magen" USCH!!! Sen vidare till Bauhaus, för att införskaffa oss fler förlängningssladdar, de jättefina stjärnorna vi köpte i Egypten har världens fjantigaste kortaste sladdar som finns!



Världens sötaste brud!





Goaste neo gillar sin tomte-dräkt han skall ha på Lucia.





Och har vi dem...mina små gnagare!
Neo kör med sitt vanliga pepsodent-smile...


Idag är det första advent, mysigt, skulle vara lite mysigare om vi skulle baka lussebullar som vi hade tänkt...men det känns inte så fräscht att stå och baka om det går springmask i familjen, tar det en dag i veckan istället.

Moa har inte vaknat ännu...huvudvärken har släppt, flingorna är uppätna, så nu ska jag bädda klart och allt det där andra roliga!

Just det, just det; VI HAR JU BOKAT RESA! 7/5 åker hela familjen till Kreta, jätteroligt!

Trevlig advent alla goa människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0