Bra dag då vi har fått saker gjorda!

Åh vad roligt att få chansen att blogga lite, Moa har somnat och Neo ligger och läser. Tanken är att han ska somna snart.
Idag känns det som vi har fått en massa saker gjorda. Efter att jag cyklat och lämnat Neo i skolan på morgonen åkte vi till Handen, jag, Sebbe och Moa. Jag köpte ett par svarta leggins åt Moa och fyndade en topp åt mig för 40 kr på Cubus slutrea. Sen åkte vi till EKO då vi läste i "Mitt i Haninge" att de har 50% på ALLT i butiken, det var väldigt utplockat men vi fyndade lite småsaker, bla en morgonrock åt mig, så nu får jag äntligen kasta den skabbiga saken som hänger i min klädkammare och vill bli kallad morgonrock-usch!

Moa åkte karusell på Eko;


Redan slut?



Jag har gjort en av de tråkigaste saker jag vet idag, dammat! Sen dammsög Sebbe och skurade golvet, så nu är det rent här hemma. Ett par dagar till iaf, kan man hoppas.
Innan jag gick och hämta Neo gick jag förbi ICA och postade ett paket till en Tradera-kund, jag håller på att sälja av lite Moa kläder som jag känner att vi inte skulle använda till barn nummer tre, om det skulle komma ett sånt barn  nån gång.
När jag hämtade Neo gick jag en omväg, så idag känns det som att jag har rört lite på mig iaf.

Gick förbi Preem och köpte vatten, herregud vilken god LOKA...Loka likes passion flirty apricot!


Ser ni vad jag ser?

En massa löv som faller ner från träden! Bra eller dåligt? Jag vet inte, jag tycker nog både och, tråkigt att sommaren tar slut och att det kommer att bli kallt och mörkt, men vissa dagar kan det vara mysigt att få klä sig i varma leggins/strumpbyxor med klänning över och varm jacka, att kunna sitta inne och bara dega, kolla på film, dricka te, TÄNDA VÄRMELJUS! det har jag saknat, vi har  haft det så varmt i våran lägenhet hela sommaren så då är det ju inte på tal om att tända några ljus inte.

Hursom; när jag hade hämtat Neo gick vi till hans gamla förskola och lämnade tack-korten till hans fröknar, så glada de blev.

Ikväll så har vi, hela familjen varit ner med grejer i förrådet, grejer som gör sig bättre där nere än att de ska stå här uppe och ta upp plats. Sebbe och jag har lyckats fylla i låneansökan på Nordea nyss också, får se vad svaret blir där då. Vi vet inte riktigt vart vi vill bo, vi har inte ens börjat kolla, men det skulle vara intressant att först veta om vi överhuvudtaget för ta ett lån och på hur mycket i så fall.

Neo ska åka till sin pappa redan imorgon, och jag ska ut och äta på "Texas long horn" med mina gamla Baby planet arbetskamrater, några av dem iaf. Det ska bli trevligt, lyxigt att Anna-Lena kommer och hämtar mig också, bilskjuts dit OCH hem...antar jag... :-)

Ha en härlig Onsdag, nu är det snart dags för "Lyxfällan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0