Lördag

Hallå kära vänner!

Kryssningen var sådär, Moa var rätt gnällig och Neo lyssnade inte ALLS! Emellanåt var det trevligt, god mat, buffe där lax och rostbiff (som de stod och skar upp), var favoriter hos mig.
På hemresan spelade vi bingo, det var vi och pensionärerna.
Jag shoppade (eller sebbe betalade) ett par pilgrim örhängen som ni ser här:



Oj, man såg visst inte så bra här ändå....





Neo och Sebbe spelade bingo, jag drack en alkoholfri drink (hade bilen med på båten)

   
Skönt att det fanns ett lekrum på båten!

***********************************************************************************************************************************

Igår var jag på Gröna Lund med jobbet, det gick över förväntan bra för mig på femkampen, jag kom på delad tredje plats, vi var 11 stycken totalt, så jag är nöjd! Vi åt god mat och åkte några karuseller, så det blev en trevlig kväll.
Jag fegade ur på "Insane", men glad är jag för det för mina kollegor hade dödsångest när de åkte den!
Senare plockade jag upp Sebbe och Moa hos Sebbes syster, det blir tomt utan Anna och hennes familj i 4 månader- när de är i Thailand.

***********************************************************************************************************************************

Idag åkte jag iväg och storhandlade, eller ja, såg till att det finns mat i en vecka i allafall.
Köpte blommor på Ica Maxi, det var hög tid att byta ut julstjärnorna i köksfönstret...

Gamla blommor:    Nya blommor:

Det är så roligt att iaktta Moa just nu, hon håller på att lära sig gå, så jag har sett henne ta två steg!

Idag har jag haft Natta här på besök, trevligt, trevligt!
Undra vad jag ska hitta på ikväll, när Neo är hos sin pappa och Sebbe hos en kompis?
Kanske göra i ordning Neos dagisfröknars kort? Vi gav dem ingenting när Neo slutade där, så jag tänkte göra Tack-kort till dem med en varsin lott i. Och nu har jag fått mitt paket från Panduro, med massa material i :-)
Ska kanske fundera lite på ett beslut jag måste ta...jag grät en skvätt förut...vet i faaan hur jag ska göra...hur många chanser förtjänar en människa, är rädd för att jag kommer att bli besviken i framtiden om jag ger henne den chans hon vill att jag ger henne- min mamma! Tål att tänkas på. Nej nu pallar jag inte skriva längre, det är inte lätt med en Moa klängandes på sig.

Ha en mysig godisdag!

Kommentarer
Postat av: Anette

Alla är väl egentligen värda en chans till. Lycka till med ditt beslut i alla fall. Kram

2009-08-22 @ 22:30:57
Postat av: Millan

Tack Anette för din kommentar, jag känner verkligen att jag behöver vägledning. Jag håller helt med dig om att folk förtjänar en andra chans, jag är bra på att ge en tredje chans också...men efter ett tag tröttnar man, att ge folk nya chanser hela tiden, det bryter liksom ner en när folk runtomkring en sviker förtroenden. Men jag funderar fortfarande, klart att jag VILL ha en bra kontakt med mamma, men det känns inget roligt att ge henne en chans till och sen sumpar hon det- igen! Men det är kanske en risk jag får ta...

2009-08-24 @ 07:29:55
URL: http://mullsan.blogg.se/
Postat av: Anette

Det var inte menat som vägledning. Det var bara en spontan tanke/ känsla.

2009-08-24 @ 16:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0