Lördag

Då har vi Lördag idag, jag och Moa har varit förbi Helena på en fika, det var roligt att träffas. Moa ligger i sin bilstol i hallen och sover, men när hon har vaknat så tänkte jag ge henne lite mat/puré och sen framåt 16-tiden tänkte vi röra oss mot Stureby, till Anders och Jamina och bli bjudna på middag.
Moa börjar komma igång mer och mer med maten, försöker ge henne puré nån gång på dagen och gröt senare framåt kvällen. Igår prövade jag ge henne välling för första gången, har bara prövat tillägg förut och då har hon vägrat ta flaskan. Men igår gick det hur smidigt som helst med vällingen, skönt och sorligt på samma gång då hon känns så stor- hela 6 månader! Men en timme efter det att hon hade druckit välling och somnat vaknade hon och snuttade på mig...
Det är lite jobbigt att bara få sova 2 timmar åt gången, jag är så jävla less på att bli såhär trött på dagarna! Jag vill känna mig pigg en hel dag...kommer inte ihåg hur det känns.



Det ska synas ordentligt att man har ätit gröt!

I Torsdags var vi ju hos mamma i Södertälje, fick god lax till middag, det var inte det enda jag fick, Sophie hade med sig kläder till mig och mamma, jättefina saker!  Imorgon tänkte jag  ha på mig en tunika som jag fick av henne, kanske kommer upp ett kort på den, för jag gillade den verkligen. Imorgon ska vi på Tuvas "princess-kalas", men innan dess ska jag försöka åka och klippa Neo, beroende på vilken tid på morgonen han kommer till oss.

Tuvas paket, jag tyckte det blev ganska fint med en 4 på...nu håller jag tummarna på att Tuva inte läser min blogg :-)


Moa hos sin mormor.

Jaha, vad ska jag hitta på nu då? Sebbe sitter och spelar, det är så tråkigt att titta på. Jag är alldeles för trött för att städa eller så, och det känns inte som någon idé att somna nu...men jag går nog och lägger mig i soffan och vilar lite.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: jenny

hejsan.. vilken fin blogg du fått till.. min är inte lika fin, jag har ingen direkt koll på hur man gör! måste bara säga att moa är lik sin pappa tycker jag=)... ha det bra!

2009-02-23 @ 11:04:34
URL: http://mammajenny83.blogg.se/
Postat av: Millan

Tackar...jag har inte heller någon kunskap om hur man gör iordning bloggar, det var en kompis som ordnade denna...ja hon är nog rätt så lik Sebbe :-)

2009-02-23 @ 18:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0