Spya, spyor, kräks!

De senaste dagarna har handlat om spyor, feber och magsjukor. För det är vad vi har haft hemma hos oss.
Började med att neo fick feber i Måndags, när han hade somnat började Moa spy, och så fortsatte hon...och hon håller på än idag. Jag började må illa igår morse, sen kom mina spyor och diarré. Var tvungen att ringa Sebbe och be han komma hem. Jag blev bra efter några timmar, men barnen är fortfarande dåliga. Moa-spyor och diarré. Neo-feber.
Nu börjar jag bli irreterad på Neo som klänger på mig hela tiden, han är så rastlös. Det märks inte på honom att han har feber, han är pigg och vill leka och busa ändå. Jag tycker att han kan ta det lite lugnt ja.
Igår pratade jag med sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka in med Moa till sjukhuset, vi drog på det då vi hela tiden trodde att spyorna skulle upphöra-men icke! Så imorse åkte vi till SÖS, men det såg bra ut, de hittade inget konstigt utan det verkade som att hon åkt på magsjuka "bara". Hon pukade senast för 1 timme sedan, jag hoppas att det går över snart.
Mitt i all sjukdom så har vi haft min lilllebror Max här, det har varit jättemysigt och roligt. Igår åt vi semlor och drack "champagne- och fläderte" som luktar jättegott och smakade OK. Synd bara att vi tajmade in sjukdomarna med besöket :-(

Imorgon hade jag och Malin planerat in IKEA, hade sett fram emot det...men vi har bokat om, så jag får hålla ut till Måndag.

Nu tog jag tempen på Neo, 38.8 har han, det är så lustigt för det märks verkligen inte på honom. Han håller ju igång lika mycket som vanligt. Känns som att jag måste hitta på något med honom imorgon, frågan är bara vadå? Vi kan inte träffa folk och smitta ner dem, skulle kunna gå ut men han ska kanske inte hålla på att springa och leka i snön och anstränga sig, och tänk om Moa fortfarande spyr, och spyr då i vagnen? Alltså ska vi göra något hemma. FÖRSLAG?

Kommentarer
Postat av: Madde

Stackars er!!! Hoppas ni blir friska snart! Kramar (fast på avstånd.. ;))

2009-02-25 @ 20:02:34
URL: http://maddeleine.blogg.se/
Postat av: Malin

Men gumman... är ni också magsjuka?! Hoppas ni blir friska snart!! Kramen!

2009-02-26 @ 07:24:19
URL: http://tullees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0