Vilken fin bloggsida jag har!

Har ni sett vilken tjusig och personlig blogg jag har, något sådant skulle jag aldrig kunna klara av själv, har inte den blekaste om hur man gör sånt...så tack så hemskt mycket min gamla vän Kim!!! som ordnade denna blogg åt mig :-)
Jag tyckte att det passade bra med foton på mig och min familj då det är mest sånt strunt jag skriver om. Nej, inte strunt- min underbara familj!

Igår träffade jag en "barndomsvän" som berättade att hon är gravid, jättekul! Det enda som är lite tråkigt är att bebisen är beräknad till 30:e Augusti, och att jag räknar med att börja jobba i Augusti, då sebbe tar över och är pappaledig.
Men hur som helst- det var en jätterolig nyhet, spännande!

I helgen målade sebbe om i barnens rum, det blev jättefint. Så här såg det ut innan;


Vitrandiga tapeter med bruna socklar. Fult!

Sen blev det en klar förbättring;



Neo fick en blå-turkos-aktig vägg och Moa fick en rosa vägg (såklart), där hennes säng kommer att stå så småningom;



Förra veckan åkte vi till Drevviken en dag efter dagis för att åka skridskor, men barnen lessnade efter ett litet tag, så vi blev inte så långvariga där.





I Måndags var dagis stängt, då passade vi på att åka till Barnadiset, Moa och jag testade bollhavet;



Moa får en puss av Melvin


Neo och Tuva övar på sin klättring




Visste ni förresten mina kära bloggläsare att vi har en fisk?
Det är lite synd om den, jag tror att jag gjorde rent åt den innan jul...och sen inte förrän häromdan igen...men den lever, än sålänge, tror att jag har haft den i ca 3 år nu. And here it is;



Jag njuter just nu, trodde aldrig att jag skulle få se en sån syskonkärlek som jag ser mellan Neo och Moa varje dag, det är roligt. Men det varar nog inte för alltid, tror Neo kan bli lite sur när hon börjar rota bland hans saker sen...
Men så här gulliga är de nu;



Det går inte så bra att blogga med en Moa i knät...men nu kom Lisen och snodde min finaste, så det är bra, men då ska jag istället vara lite social. Sätta på lite kaffe och plocka fram mackor. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Kim

Åhh va fint det blev i barnens rum. :)

Va bra att du tycker om designen. har du kollat här i kommentar fälten oxå? :) Blir en liten bubbla runt. Så fint så. :) Hör alltid av dig om du tröttnat då kan vi fixa lite annat. :)

2009-02-13 @ 11:47:37
URL: http://tantkim.blogg.se/
Postat av: Kim

Ojdå. glömde enter. :P

2009-02-13 @ 11:48:46
URL: http://tantkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0