Måndag

Jag är lite trött nu, klockan är 19.30, har inte gjort något speciellt idag, förutom att ha städat lite och bakat bröd- frallor!
Har velat gå ut och gå, men det är så jävla kallt, det räckte med att gå upp till affären för att inse att mitt ansikte skulle frysa till is om jag skulle ut och promenera idag. Hoppas det är lite skönare ute imorgon för då ska jag nog ta med Moa på en promenad hem till Natta. På onsdag tänkte jag träffa Helena, passa på när hon är ledig!
Gud vad jag har sovit de senaste veckorna, Sebbe har varit ledig i tre veckor och vi har slappat en hel del, gått upp typ vid 10-11, ibland har vi sovit ett tag på eftermiddagen. Det har varit skönt. Vi har ju inte bara sovit, under jul så var vi hos Anders på julafton, Sebbes farmor på juldagen. Vi har varit iväg på Eriksdalsbadet och badat med barnen, varit och bowlat med dem också, inte Moa då, hon fick sitta på min mage i bärsele.  Nyårsaftonen firades hos Anna, trevligt med god mat och fin utsikt över vattnet.

Moa har blivit stor, hela 4 månader hon har fått börja med smakportioner. Jag och Sebbe har lagat lite puréer, morot-, ärtor- och majspuré. Tänk att till Neo så lagade jag aldrig egen barnmat, utan köpte färdig, men det är ju så himla enkelt att laga egen, i allafall än så länge när det bara är puréer! Det är ju både billigare och nyttigare.

Neo är hos sin pappa nu, kommer hem imorgon. Han har varit lite kämpig på sista tiden...lyssnat med ars_ _t!
Men så fort han inte är här saknar jag honom. Hoppas han har saknat mig lite, han har varit hos Matte 4 dagar nu.
Vi har nu Amanda och Alexandra här nu, Sebs systerdöttrar, det är roligt. Ska käka lite popcorn och titta på film klockan 21. Eller för min del blir det inga popcorn, nu har jag varit duktig i 5 dagar, jag har bestämt mig för att jag inte vill se gravid ut när jag inte är det, så jag får inte äta sånt jag älskar...typ bullar, pajer, choklad, ja allt onyttigt är förbjudet, får se hur länge jag håller mig undan det. Har ju gjort ett par försök förut, de gick sådär!

Nu är jag alldeles för seg för att skriva mer, ska sätta på lite kaffe så jag orkar vara vaken några timmar till.

Gott nytt år, hoppas 2009 blir til ett bra år, till viss del blir det vad man gör det till...jag har iallafall en Kreta-resa att se fram emot i Maj. Jag kommer även att fortsätta vara mammaledig den största delen av året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0