När dotter sover...

...passar jag på att blogga. Skulle vilja blogga mer, korta inlägg ofta, med olika tankar och funderingar.
Men jag hinner inte det...får ta det när jag blir pensionär :-)

Men nu sover Moa, så då finns det lite tid för Millan-göra, sitter framför datorn och dricker kaffe.
"Ellen Degeneres" visas på tv bakom mig, hon är rolig, jag gillar henne! Det är inte många kändisar man får se dansa så fin-fult som hon gör. Plus att hon har Justin Timberlake med i sitt program då och då, ögongodis!
Idag var jag ute och gick med Malin, en timmes promenad- fram och tillbaka till Jordbro. Sån skillnad på att promenera tillsammans, det känns som att det går mycket fortare när man har någon att gå och prata med.
När jag kom hem satte jag igång med att stryka gardiner och satte upp dem i vardagsrummet, Moa hon fick sitta i babysittern och titta på.
Sebbe var så duktig igår som borrade upp fästen till gardinstängerna, efter att vi möblerade om lite såg det så tomt ut i vardagsrummet, så det fick det bli gardiner, tyckte inte att det behövdes förut...
Förutom borrandet så var vi på Eriksdalsbadet igår, det är roligt att se Neo bli lite bekvämare i vattnet, vill inte att han ska bli lika mjäkig som mig i djupt vatten.

Ett tips! Jag har alltid haft dålig kvalité på mina naglar, de har alltid skivat sig och varit tunna och mjuka. Så är de inte nu, de är starka och skivar sig ingenting, det måste bero på att jag äter B-vitamin som tillskott.
Så; taskiga naglar? Ät B-vitaminer som finns på apoteket!

Mitt jobb skall ha Gala-middag, samt konferans med middag och fest i Februari, det skulle vara roligt att gå på. Men jag mailade nyss och tackade nej till båda händelserna då vi inte har fått  Moa att ta flaskan än.
Känner ändå inte att jag skulle vilja ha festklänning på mig, med den här magen. Det kommer ju fler tillfällen!

Nu är snön borta :-(  tråkigt! Det är så fint ute med snö! Ett par bilder från en promenad medan snön låg på backen:



Moas fina vagn





Det var inte så mycket snö, men tillräckligt för att kunna åka pulka: (Tack Helena för sällskapet den kalla vinterdagen) 





Nu måste jag väcka Moa och se om hon vill ha lite tutte innan vi går och hämtar Neo på dagis.
Ha en jättebra vecka allesammans!

Kommentarer
Postat av: Madde

Tackar för tipset nu ska jag köpa vitaminer =)

2009-01-14 @ 18:59:39
URL: http://maddeleine.blogg.se/
Postat av: Madde

Make up store har sina grejer på Kicks nu för tiden... men de har nog inte haft det så länge! Visst är det bra!!

2009-01-14 @ 21:34:48
URL: http://maddeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0