Preventivmedel

Att det ska vara så jävla svårt, jag var på MVC igår för att sätta in en kopparspiral, det gick inget vidare.
Det visade sig att min livmoder var för liten för att ha en sån spiral, så hela uppfläkandet inför TVÅ stycken "doktorer" i onödan!!! Varje gång jag ligger i gynstolen så tänker jag att det ska bli den sista gången, men så tvingas man ligga där igen... Jag hatar gynundersökningar, när jag ligger i stolen så vill jag bara försvinna- hemskt!
Vad ska man ha för preventivmedel då? Här ser ni de jag har prövat och varför jag inte vill ha dem igen;

Hormonspiral- jag blödde i princip det hela första året efter insättning
P-piller trionetta- mådde illa, som gravidillamående
Minipiller cerazette- betydligt minskad sexlust- typ ingen alls
P-ring nuvaring- min kropp stötte ut den minst 2 gånger
Kondom- finns det något mer avtändande?
Kopparspiral- hade varit det ultimata för mig, inga hormoner! Men så var min livmoder för liten!!!

Jaja...jag fick ett recept på några kombinerade p-piller som jag ska prova och har lovat att ge dem en chans ett par månader. Men att det ska vara sånt krångel. Kanske får ta och göra som mormonerna, för de är väl dem som inte kör på preventivmedel? Det skulle kunna bli en flock ungar då. Men fler barn än de två jag har vill jag ju ha, dock inte än.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja du jag lider med dig... det ar inte latt! Men vad ar det for fel med 14 ungar? =) Kramar pa dig!

2009-06-28 @ 17:29:37
URL: http://maddeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0