Full rulle

Hallå på er! Åh vad jag har längtat efter att blogga, nu tar jag chansen när Moa sover i vagnen.
Hon sover inte lika mycket på dagarna nu när hon är så stor, så jag har inte riktigt haft tid med bloggen.
Moa är så stor så vi har nu bytt ut liggdelen mot sittdelen på vagnen.



Hon verkar gilla det jättemycket, hon är ju så nyfiken och nu när hon sitter upp och dessutom framåtvänt så ser hon ju massor av spännande saker.
Hon kan faktiskt sitta själv någon minut på golvet nu :-)

Som rubriken förmedlar så har det varit full rulle, men bara roligt!
Inte en enda dag den här veckan har jag bara varit hemma och tagit det lugnt...

Så här var veckan i korta drag:

Måndag: Tog bussen ner till Tungelsta på babycafé med Malin och Melvin efter dagislämning, promenad hemåt. Pratade allvar med Neos pappa ca 20 minuter i telefon, utan att han la på luren eller skrek! Åkte ner till Tungelsta igen till Öppna förskolan när vi hade hämtat de "stora" barnen på dagis.

Tisdag: Åkte hem till Nina i Bandhagen där jag blev bjuden på risotto, gott! På kvällen var det bilfixartajm då lampan hade pajat! Tur att man har så snälla vänner som ställer upp och fixar med bilen, känns som att vi sparade någon tusenlapp på det.

Onsdag: Jag, Moa, Malin och Melvin gick (och sprang) till Jordbro tog sen bussen vidare till Handen där jag shoppade mascara och present till min mamma. Mascaran jag köpte var Loreals telescopic. 
Hittills tycker jag inte så mycket om den, känns som att den mest tynger ner fransarna, men en del mascaror tycker jag blir bättre med tiden kanske är så med den här...Efter Handen kom Lisen hit! Jag badade med Neo, det var roligt att se han så lycklig, man märkte att han uppskattade det.
På kvällen var jag nere i förrådet och hämtade upp Neos urvuxna kläder. Storlek 62-80 la jag i en kartong som jag ska ge till Anders och Jaminas bebis. Storlek 86 ligger nu i en påse till Melvin. Så nu är det bara strl 92-98 som ska ner i förrådet igen-skönt! Så här såg det ut i klädkaoset;



Torsdag: Igår vart det promenad med Malin och småbarnen på morgonen, sen vidare prommis för mig, hem till Natta där hon hade dukat upp så fint med brunch! Natta hade rensat bland sina kläder och jag fick jättefina kläder av henne! Så snällt så! Igår kväll gjorde jag och Neo negerbollar.

Fredag: Det är idag dey, om en halvtimme ska jag åka hem till Helena och äta lite baguette...
Sen har vi inget direkt planerat, kanske blir en film ikväll? Till middag idag blir det iallafall "Hamburgare med grovt mos i tunnbröd".
Imorgon tar jag med barnen till Natta och gluttar på Melodifestivalen, det blir skoj!

Ha en trevlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Boel

Hej Millan! Du har ju också en fin blogg ser jag nu :) Hoppas allt är bra med dig och familjen. Nu när man är hemma så har man ju tid till sånt som att blogga t.e.x... Jag tänkte försöka bli rik på min, får se hur det går ;) Ha det så bra och hoppas vi ses nån gång i framtiden! Kram

2009-03-13 @ 15:42:37
URL: http://blog.boelina.se
Postat av: Kim

Tack så mkt. :) Fast jag tycker den är lite för mörk just nu när våren är på väg så jag håller på med en

ny design nu igen. ;) Kram på dig. :)

2009-03-13 @ 16:26:22
URL: http://tantkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0