En helg har passerat

Halloj! Helgen har gått, Fredagen blev inte riktigt som planerat, vi hann inte till Handen, Sebbe kom inte hem förrän 16 så han hann bara duscha sen var vi tvungna att åka till Södertälje.
Mamma bjöd på "Mexikansk gryta". Hon blev väldigt glad över hennes paket, men mest glad för inslagningen och det egengjorda kortet verkade det som.
När vi kom hem från Södertälje kollade vi på "Slumdog millionaire" den var helt OK, men inte skitbra.

Moa sitter i mormors knä, och världens finaste lillebror sitter bredvid!

I Lördags var jag uttråkad! Sebbe jobbade, sen spelade han väldigt mycket tv-spel när han kom hem. Hans kompis Matte var här och höll oss sällskap.
Det var spel-uppehåll då premiären för "Robinson" visades, första avsnittet var inte så intressant tyckte jag.
Och nästa Lördag kanske vi inte ser på Robinson om vi ska "släcka ner" då det är Earth hour...får se om vi hakar på det. Kunde vara mysigt att ha avstängd tv en timme på lördagskvällen, ha tända värmeljus och spela något sällskapsspel eller så.

Gårdagen var lite mer fartfylld...det blev;

* Babyplanet där vi köpte jättefin rosa resevagn åt Moa
* Eko där vi köpte lite braiga saker som tex en ny kaffebryggare och lila penseer, så nu ska det bli vårfint på balkongen!
* Stan - jag är så stolt över mig själv som vågade köra bil inne i stan, eller till stan iaf, sen stod bilen parkerad ett bra tag medan Sebbe jobbade och jag letade efter Panduro hobby till fots...o vilken butik, de hade massa fina saker! Ja, allt förutom det jag skulle ha  :-(   Jag var ute efter fjärilar som jag skulle sätta i ett par vita gardiner som jag ville ha på barnens rum. Men de dumma fjärilarna hade de inte!!!  Sebbe och jag passade på att äta sen lunch på en restaurang inne i stan, det var mycket trevligt och Moa skötte sig :-)
* Sebbes syster åkte vi sedan till på en kopp kaffe.
* Lisen hämtade vi upp på hemvägen, bjöd henne på middag (som inte var så särskilt god, kasslern var ingen höjdare).


Några Moa-händelser: I Fredags fick hon sin första tand och idag kom hennes andra. När hon sitter lägger hon sig på något konstigt sätt och man ser hur hon vill börja krypa. Hon gråter inte längre när hon får syn på sin faster.

Jag blir så arg på det här vädret! Sebbe hämtade Neos cykel i cykelförrådet, jag tänkte att nu ska han få cykla lite på eftermiddagarna, när det börjar bli vår...det var ju snöfritt och sol i Fredags, men nu har snön kommit tillbaka- inte OK!

Idag har jag varit iväg och gjort pass åt Moa, det tog sin lilla stund, hon fick ta en massa kort för att hon kunde inte sitta still vilket resulterade i att korten blev suddiga, men till slut fick de till ett bra kort. Jag hämtade ut Neos pass samtidigt, han blev jättegullig. Passade även på att shoppa lite till Moa på Lindex, bla en solskyddsdräkt...även den tänkt till resan i Maj. Neo har varit hos sin pappa i helgen, det känns OTROLIGT BRA att ha honom här hemma nu. En rolig grej han sa häromdan; "Jag kommer att sakna farmor när hon blir uppäten av kryp". Han är så underbar min son.
Idag sprang vi ut till glassbilen och köpte strutar, kanske ska ta en glass? Eller skiva upp lite mango istället? Ja, vi får se vad det blir, en sak är säker och det är att klockan 20.00 blir det "Familjen annorlunda".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0