En bra dag!

Tack alla mina underbara som finns omkring mig! Idag har folk ställt upp massor för mig!
Natta gjorde slingor på mig, det blev fint- betydligt bättre än innan slingningen! Men det hade aldrig gått utan Helenas hjälp, hon fick ta Moa lite OCH gå och hämta Neo på dagis. Det var snällt av dem att ställa upp på deras lediga dag.
Jag gjorde iordning lite fruktsallad till oss. Det gjorde jag även igår när jag hade Jamina på besök. Jag har varit så sugen på fruktsallad med hallon ett tag nu, så de fick det bli! Sen finns det inte så mycket "fika" som är nyttigt...och jag ska ju undfika fikabröd...även om jag är sugen på kladdkaka, blåbärspaj m.m m.m...

                                                           

Men igår gjorde Sebbe äppelklyftor med kanel på till mig, det var riktigt gott faktiskt (och nyttigt dessutom)!
Tillbaka till idag, Sebbes syster Anna kom hit på middag. Själv åkte jag till Madde och drack jättegott te och snackade massor, mest vuxensaker som lån, försäkringar och sånt som vi gled vi in på hela tiden...
Barnen lämnade jag hemma hos Sebbe, det kändes jättelyxigt även om det bara var för en timme. Disken och stöket som blev efter maten tog han också hand om, fan vad skönt!

Imorgon blir det promenad med Malin och våra minsta. Till lunch blir det Subway med två arbetskollegor, vad jag ska äta är ingenting att fundera över, det blir "Steak and Cheese på honeyoat-bröd och honungssenapsdressing" som vanligt. Finns inget som slår det- tror jag inte, jag har aldrig vågat pröva någon annan macka där...hihi...
Det som blir svårt på Subway är att låta bli att köpa deras goda kakor, men jag ska försöka lägga band på mig.
Till middag imorgon tänkte jag pröva på dinkelpannkakor för första gången i mitt liv, spännande och se hur de smakar, är de goda gör jag hellre såna i fortsättningen då de är nyttigare.
Mat, mat, mat, det är det enda jag täker på!

Fredag blir det IKEA! -kanske...om ingen blir sjuk :-)

Om det var varit mycket stavfel i detta inlägg så måste jag skylla på Moa som ligger och snuttar på min högra tutte och då blir jag tvungen att skriva med vänster hand-jobbigt!

Förresten, kollar ni på "The mentalist"? Den serien är bra, han är så grym han som har huvudrollen!
Snart är det god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0