KRETA

Klockan 03.00 ringde alarmet på onsdagsnatten förra veckan. Väntan var över, Kreta here we come!
Det gick sådär för oss...kom iväg en kvart senare än tänkt hemifrån, Årstalänken var avstängd, var då tvungna att köra av vid Årsta, letade oss fram en annan väg mot essingeleden, körde lite fel, hamnade tillslut rätt vid Kungsholmen!, mot slutet av bilfärden sa Neo några gånger att han tyckte att det var varmt, precis innan vi kom fram till parkeringen vid Arlanda, spydde Neo i bilen!!! Väl framme på arlanda flöt det på ganska bra, förutom att precis innan flyget skulle starta, kom de på att det var något tekniskt fel, så vi blev försenade! Men vi var framme på Kreta vid lunchtid- härligt!
Bara en till jobbig grej hände den dagen, det var att Sebbes 1-liters flaska med Smirnoff krascha när vi kom till hotellet, så det blev till att köpa ny sprit för honom. Själv hade jag min bailey´s flaska!

Hotellet var över förväntan, riktigt barnvänligt, aktiviteter hela dagarna med bla bingo, landhockey, vattengympa...
På kvällarna var det buffé på en av hotellets restaurang, med olika teman varje kväll. Det var olika shower varje dag också. Som tex "High school musical" och Bamse och Skalman resten av gänget.
Det fanns flera barnpooler och en jättestor "vanlig pool". Det fanns spelautomater, airhockey m.m. En stor lekpark dit Neo sprang och lekte en hel del.
Det finns så mycket bra att berätta, vi har haft det så underbart, solat, badat, ätit både god och mindre god mat, druckit drinkar, ätit massor av efterrätter så jag har gått upp 2 kg!!! Spelat mingolf har vi också gjort.
Vi gjorde en utflykt, då åkte vi ett litet tåg, en resa som tog 45 minuter till ett vattenland, det var ganska värdelöst, och dyrt! Det som var bäst med den dagen var att vi fick se lite mer av Kreta då vi åkte "Fun train" som tåget hette.
Båda barnen har varit jättesnälla och goa, man hade inte vågat hoppas på det innan vi reste, men dem skötte sig fint.

På Kreta händer det väldigt mycket trafikolyckor, överallt såg man såna här saker med kort på den som hade dött i korsningen, blommor låg runt om de flesta...läskigt! Kändes inte helt tryggt att vara ute och promenera därt, speciellt
inte där det inte fanns trottoarer.

Vi skulle ju åka hem 00.45 på natten mot fredag, så vi tänkte att vi har hela torsdagen på oss att vara på Kreta. Strax efter 12 den dagen börjar jag fundera på vilken tid vi skall checka ut, så jag gick och frågade, klockan 12 skulle vi ha gjort det, då fick jag lite panik, det var bara att rusa från poolen till hotellrummet och packa, vi checkade ut kanske en timme försent bara. Men det var lite dåligt att man måste checka ut kl 12 på dagen när flyget går 00.45 på natten!
Dagen vi skulle resa hem hade det varit flygstrejk över hela Grekland, så vårat plan lyfte inte förrän 05.10, så jag sov kanske sammanlagt 2 timmar den natten/morgonen och det gjorde jag på planet- inte bekvämt!
Det var ingen höjdare att sitta och vänta på en skittråkig flygplats 4 timmar på natten med 2 barn dessutom, men dem var lugna, som vanligt!