Denna Tisdag

Det har varit en helt OK dag. Lever verkligen på marginalen såhär dan före barnbidraget, t.o.m så jag tänkte att balsam får jag vänta med att köpa tills imorgon...vad händer då? Jo, jag hittar en hundring på min långpromenad idag, den hade inte kunnat hittats lägligare :- )  Långpromenad ja, jag gick till Babyland och bytte parasollet till vagnen då det hade pajat.

Jag har varit lite seeeg, så jag och Moa sov lite innan vi hämtade Neo på dagis. Sen har vi ätit lite mellis, gjort rent åt fisken (verkligen på tiden), spelat spel, byggt med lego, lagat pasta med ost- och baconsås- det var riktigt gott!
Alldeles snart ska neo titta på Bolibompa, Moa var jättetrött så hon ligger i våran säng bredvid Sebbe och dricker välling, så hon somnar nog. Sebbe han var helt slut idag efter att ha jobbat hela dagen, men den största boven i dramat är nog fotbollen och ölen han drack igår, det är anledningen till att han är trött, han har helt enkelt sovit för lite.
Jag då? Varför är jag så trött hela tiden? Varför jag inte har någon energi kan jag inte svara på. På morgonen och ett par timmar framåt har jag energi, då tänker jag på flera saker jag skulle vilja fixa med här hemma, men det går inget vidare då Moa blir sur när hon inte får min uppmärksamhet. Men sen går det bara utför för mig...tröttare och segare blir jag.
På dan tänker jag att jag inte hinner något, men sen på kvällen när Moa har somnat och klockan fortfarande bara är 19.00 så skulle jag hinna med en massa saker, bara ett problem, jag har då tappat all ork! Någon som känner igen sig kanske...?

Nu ska jag masa mig in i duschen. Jag kanske borde lyfta över Moa till sin säng, för jag ska se det här som en sista testnatt, kolla om hon sover i sin säng hela natten som hon brukar göra, i såfall kanske vi ställer in hennes säng i Neos (och hennes) rum fr.o.m imorgon.
Imorgon bitti ska jag och Neo på avslutningssamtal på hans dagis (då han börjar skolan i höst). 
Sen vet jag inte vad jag ska hitta på? Kanske blir en prommis till jobbet för att ta en kopp kaffe? Imorgon efter dagis ska vi plocka med oss Kevin hit, kul för Neo och han att leka här.

Ha en härlig långhelg allesammans! Det är ju Kristi himmelfärd...el nåt sånt, har ingen aning om varför vi firar det, men, men, klagar inte! Skönt för folk som normalt sett jobbar att få ha lite röda dagar och klämdagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0