Inte världens bästa mamma idag...

Jag vilade tidigare idag på dan när Moa sov. Senare kom Madde och Natta förbi, vi kollade på fotbollen och AIK vann! Jag är verkligen jätteglad, mest för min karls skull. På tal om honom-undra när han kommer hem? Han har nog inte kommit till Stockholm än och när han väl är framme så skall det festas och firas. Jag vill inte ringa, jag orkar inte prata med honom nu när han är full, då avvaktar jag hellre. Är han inte hemma när jag går upp imorgon bitti så prövar jag ringa och kolla vart han befinner sig.

Förutom fotbollen idag så har här inte hänt så mycket, känner mig inte som världens bästa mamma idag inte. Neo har kollat på TV, spelat på TV:n, spelat på datorn...jag försökte tvinga ut honom ett tag, men han ville inte, han la lite pärlplatta istället. Moa och Neo badade förut, och när jag hade lagt Moa så delade jag och Neo på kladdkakan som var kvar. Sen var det dags för Neo att lägga sig, vi läste en bok och sa godnatt i vardagsrummet så att vi inte skulle väcka Moa, sen ber jag honom att smyga och vara tyst så att vi inte väcker lillasyster...Neo börjar då "viska" en massa saker inne i deras rum (han viskar ganska högt)-Moa vaknar och jag blir jätteirreterad!
Jag hade sett fram emot en TV-kväll i min ensamhet; "Top model" och "Ensam mamma söker".
Men istället så hade jag Moa hos mig ända fram till 22 då jag gav henne välling igen!
Neo kom upp flera gånger och jag blev bara mer och mer irreterad för jag hade först förhoppning om att Moa skulle somna om i mitt knä, men varje gång Neo kom och prata med oss så störde han henne. Jag försökte få honom att gå och lägga sig igen. Han märkte att jag blev irreterad så han sa till mig att jag alltid är så dum mot honom! Ett barn kan verkligen såra sin mamma. Fast jag vet ju att han inte menar det, han blev bara arg, tyckte nog att han blev orättvist behandlad. Så nu har jag försökt intalat mig själv ett tag att jag har handlat rätt, men jag har även tankar som säger annat och ger mig väldigt dåligt samvete. Hoppas att jag kan gottgöra honom imorgon.

Jag hade kul med barnens hår efter badet, friserade dem:




Nu är det God natt! så fort jag plockat fram lite måndagskläder till oss...

Kommentarer
Postat av: Jessie - 22 år & mamma till Jacob

Tack=) Det är inte min systemkamera utan farsans.. mensnart ska jag ha en egen hehe=) Usch jaa så kan det gå till ibland när man har barn. Och man kan känna sig som en dålig mamma MEN det betyder inte att man är en sådan bara för det=) Jag tyckte inte att du gjorde något fel=)

2009-11-02 @ 00:44:43
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/
Postat av: Angelina

Haha, tack så mycket! :D

2009-11-02 @ 18:34:40
URL: http://makemeinspired.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0