God natt nu!

Igår var vi (jag och Moa) ute på förmiddagen, lekte i en lekpark på villavägen med Annelie, Imra och Disa.
Jag gjorde äppelpaj på morgonen så det blev fika i parken-mysigt!
Både Annelie och jag var fullt utrustade med termobyxor och allt som krävs i denna kyla. Till en början tyckte vi att det var varmt, men när det var dags för hemgång så småfrös vi...


Annelie med Imra


Mos-gos

Neos kompis Arvid följde med oss hem efter skolan igår, kul tycker jag- är helt övertygad om att Neo och Moa tyckte det med så som de busade!

Idag har vi tagit det relativt lugnt, jag var så trött i morse så det blev bilen till skolan. Moa och jag sov ca 2 timmar på dagen.
Jag har hållt på med förrådsgrejerna...kartongerna...idag blev det 2 kartonger med julgrejer att gå igenom.

Så här ser vårat kök ut just nu, men vi har sagt att inna Sebbe åker till Thailand så ska allt ner i förrådet igen. Så vi har lite drygt en vecka på oss.

Innan vi åkte för att hämta Neo i skolan svängde vi förbi affären "Din mat" i Västerhaninge.
Kolla vad vi fick för 38:-

* 3 paket korv
* Körsbärstomater
* Skinka
* 2 formfranskor

Förstår ni vad billigt det är?

Helena kom och fika hos oss i eftermiddags (Sandra var också förbi en kortis). Jag bjöd på "pepparkaksrullar"- jag rekomenderar INTE dem!


Efter middagen idag (ris med korvstroganoff) åkte jag och träna, Neo ville följa med men Moa lämnade vi hemma hos pappa.

Undrar vad Fredagen har att bjuda på?

Dröm sött för det är vad vi sklall göra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0