Jag väntar med första advent...

...jag väntar tills ikväll med att fira första advent. Ingen mysfrukost med tända ljus här hemma inte. Neo sov hos farmor inatt så det var bara jag och Moa som åt frukost. Moa vägra äta något, tycker inte att hon får i sig någon frukost direkt. Imorse prövade jag med hennes gröt men hon var inte intresserad. Sen tycker inte Moa att det är så kul att sitta still heller så hon ställer sig hela tiden i sin stol. Så någon mys-pys frukost kan jag inte påstå att det blir med lilla bus! Hon har varit lite halvgnällig hela förmiddagen, äter inget bra, är trött men vägrar sova. Sen upptäckte jag varför det var så, hon har tandsprickning. Hon håller på att få en till tand i käken där nere.
Det gör nog ont!

Ikväll blir det mysigt adventsfika hemma hos mig. Då får vi tända första ljuset och äta gott.
Det blir jag och barnen, Lisen, Madde och Natta! Helena är borta i värmen och har det bra...
Jag håller just nu på att baka lussebullar, degen ligger på jäsning. Neo ville inte vara med och baka, han spelar TV-spel istället. Jag ska skålla lite mandel också, de väntar på mig i köket. Jag är glad för att jag drog på mig mjukisar i morse och att jag inte har hunnit byta om till något vettigt än, för jag har mjöl och deg! på mina kläder.
Innan jag beger mig till köket vill jag bara berätta att jag hade en underbar dag i går.
Jag, Madde, Natta och Moa åkte till farsta, handla lite, åt lunch, tittade lite, fikade, blev underhållna av en trollkarl...haha...!
När jag kom hem hade jag jättetråkigt! Helt värdelöst att inte Sebbe är hemma.
Jag blev så rastlös.
Som tur var kom Natta och Madde hit, Madde köpte med sig ingredienser till pesto-pasta, premiär för mig och jag älskade det! Sen blev det "Mamma mia" på tv, lite ost och kex, lite glögg...
Så det var inte så synd om mig, hade sällskap till 23.30 tror jag.

Nu: köket! Till er: Trevlig första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0