Julen är här...

...inte riktigt men snart så! Först är det första advent och då planerar jag adventsfika med mina tjejer. Inbjudningarna kom iväg igår...


Det blev rätt så enkla kort...

...med bara lite text och stjärnor inuti.


Igår pratade vi huruvida vi skall ha julgran eller ej, vet inte riktigt om vi kom fram till något men det lutar nog mot en Kungsgran i år igen. Först funderade vi på att skippa gran, tänkte att vi direkt efter jul skall ut med allt i lägenheten och att Moa kommer att riva ner granen, men samtidigt börjar ju Moa bli stor nu- klart att hon skall ha en gran sin första "medvetna" jul. Neo lät så besviken också när vi sa att vi nog inte tänkte ha en gran i år. Hans största bekymmer var; "Vart skall julklapparna ligga då?"

Ja, nu är det som sagt inte långt kvar till jul trots det har vi inte köpt en enda julklapp. Men det är inte så lätt att shoppa när man är pank!?
Vi får handla i slutet av denna månad eller i December. Jag vet vad vi skall köpa till Moa, blir nog denna;
  

Dockvagn från Micki leksaker som hon kommer att kunna leka med redan nu samt att den är i trä, så den borde hålla ett par år.
Neo önskar sig någon LEGO-grej för en tusenlapp. Jag har förklarat för honom att om han får den så får han inget annat, men han verkar vilja ha den väldigt mycket, trots det.
Jag vill inte gå in på BR och bara plocka på mig en massa grejer. Det ska vara BRA julklappar som de kommer att leka med och verkligen önskar sig! Så hellre en bra än 7 halvbra saker!

Kommentarer
Postat av: lolla

hejsan

klaaart ni ska ha gran...hihi...

Gud vad du tänker sunt ang. julklappar, bättre med få vettiga saker än en massa "strunt" som går sönder eller bara ligger.

ha et gott

lolla

2009-11-11 @ 13:16:41
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0