Lek-kalender

Idag har jag haft Neo hemma, han har lite feber. Vet inte om det är en biverkning från vaccinet han fick i torsdags eller om han håller på att bli sjuk. Jag ville åka till IcaMaxi och köpa Neos julklapp och handla lite mat, Neo ville också jättegärna åka dit till deras nybyggda lekland. Men det känns inte riktigt shysst mot de andra barnen att ta dit en Neo som kanske smittar...det får vänta helt enkelt.

Nu har jag gjort klart Neos adventskalender.
Jag frågade honom för flera månader sen om han ville ha en paketkalender som han fick förra året, det ville han inte. Jag erbjöd mig att göra en godiskalender men det ville han inte heller.
Då kom jag på idén att göra en "lek-kalender". En aktivitet som jag och Neo ska utföra, en för varje dag.
Vad kan vara bättre än att få ha sin mamma till lek en halvtimme på bestämd tid varje dag?

24 olika aktiviteter...

...som är skrivna på lappar som sitter på paketen.


Paketen är egentligen julgransprydnader.

Nu ska jag fokusera på att skriva med Sebbe på facebook-chatten!


































Kommentarer
Postat av: Malin

Vad smart kalender!! Dessutom kom vårt extremt billiga julpynt till användning i år!! =)

2009-12-01 @ 17:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0