Underbara Lördag!

Igår blev vi bortbjudna på middag. Vi hörde av oss till Anders och Jamina för att kolla om de ville komma och fika på kvällen, istället blev vi ditbjudna på middag. Underbart! Det blev hemmagjord pizza som smakade jättegott!
Här ser ni den ena pizzan;


Söta Rufus med mamma Jamina!

Det var så härligt att komma bort en fredagskväll.
Det känns som att vi bara har hållit oss hemma de senaste helgerna.

Idag känns som en underbar dag. En dag utan några direkta planer för min del. Neo är hos sin pappa idag, Moa sover just nu i vagnen, Sebbe spelar TV-spel, han skall åka iväg och kolla på fotboll.
Så lite senare blir det bara jag och Moa hemma och det känns härligt att inte ha några planer, jag tänker hålla mig här hemma, vara osminkad och ha mjukisbyxor på mig! Men jag tror att det är för att vi var borta hela kvällen igår som jag känner så. Det räcker med att man hittar på något en dag. Snart ska jag kila ner i förrådet och plocka upp några kartonger som jag skall gå igenom.

Moa som äter gröt denna morgon;


*******************************************************************************************

Snabbt enkelt och gott middagstips;
Kassler i ugnen med sås och grönsaker

Så här ser det ut innan den åker in i ugnen;


En enkel och god maträtt är detta...

* Koka fryst blomkål och broccoli
* Skiva kassler
* Lägg allt i en ugnsform
* Blanda matlagningsgrädde med Chilisås tills grädden blir orange
* Häll grädd-chilisåsen över kasslern

Gott med ris eller potatis!
Sist jag gjorde detta la jag även dit paprika i formen

Ha en alldeles underbar Lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0