Vilken dag

Då Sebbe har kameran med sig till Thailand så får ni- kära läsare klara er utan bilder i mina inlägg i två hela veckor...

Imorse blev det morgonpromenad med Natta, sen kom hon in hit och drack lite kaffe.
Huvudvärk har jag haft. Mitt på dan vilade jag och Moa, när det var dags att gå upp och äta lunch hade jag ingen ork, ingen som helst kraft. Jag mådde så illa och ville bara spy. Moa satt i köket och åt lunch, jag försökte också sitta där men orkade inte, la mig på soffan och försökte få i mig lite lunch. Hela tiden försökte jag samla ork för att åka och hämta Neo i skolan, men det gick inte. Matte (Neos pappa) fick hämta honom idag, sen åkte Matte och köpte alvedon, mjölk och youghurt åt mig. Det fanns inte en chans att jag hade orkat ta mig till affären.
Jag kan inte med ord förklara hur jag mådde, det kändes inte ens OK när jag låg stilla och vilade på soffan.
Moa och jag sov en halvtimme vid 16-tiden, sen kändes det okej, fortfarande huvudvärk men illamåendet var borta. Idag skulle Neo sova med sin pappa emma hos farmor och farfar. Jag är van vid att ha honom hemma, att han sover här, så nu känns det riktigt tomt, utan båda mina killar.
Moa hon har gått runt och ropat på pappa idag, ställt sig i soffan och kollat ut i fönstret som vi brukar göra när Sebbe kommer hem från jobbet, gåendes från pendeltågsstationen. Hon står där och ropar: "Pappa, kom!"
Min fina goa Moa! Det är inte så lätt att förklara för lilla 1-åringen att; pappa kommer inte, inte förrän om två veckor...samtidigt har väl inte hon en sån bra tidsuppfattning så hon kanske inte tycker att det är så konstigt.

Då jag inte vet hur jag kommer att må imorgon så fick jag ställa in morgondagens träff med Hanna, så typiskt! Det är inte så att det är första gången vi skjuter upp våran dejt...
Nä, nu ska jag och Moa gå och lägga oss i min säng, hon vägrar ju lägga sig innan jag gör det.

Jag saknar dig Sebbe, hoppas att du fick en härlig kväll i Krabi och att det gick bra att boka in dykningen.
Puss och en jättekram till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0