Finfina Neo





Fina Neo på skolfotodagen.

Idag tog jag bilen till Handen, Moa somnade i bilen så det var perfekt. Jag hann kolla
i en hel del affärer innnan hon vakna. Jag hittade några presenter åt Neo.
Köpte även ett par strumpor till Moa, gud vad det är urplockat av allt man vill ha.
Jag letade skor till mig, prövade en massa olika, jag var inne i Handens 5 olika skobutiker,
fick inte med mig några skor hem. Men jag har hittat ett par stövlar jag vill ha från "Din sko", bara
det att de hade endast ett par kvar och det var strl 36, jag vill ha 37:or.
Men de skulle få in dem igen, så jag svänger nog förbi där på Fredag efter det att jag varit hos Jamina.
Ååhhh, jag håller alla mina tummar för att de finns där då och sitter som bomull runt mina fötter, mjuka och härliga! När vi hämtade Neo så mötte vi Annelie med familj vid skolan, vi gick först till lekparken men det blåste alldeles för kyligt så vi gick hem till dem och lekte istället. Så idag har jag fått hålla i lilla Disa...mysigt!
Imorgon har vi inga som helst planer-skönt! Fast vem vet, jag kanske ruttnar på det, kanske blir rastlös.

Just nu är jag i en fas då jag helt och hållet saknar middagsinspiration, det är lite tråkigt när min karl är lite kinkig vad gäller vissa grejer också, men jag ska försöka kämpa på ett litet tag.
Följer nog Annelies råd och kollar på Tasteline.se och hoppas jag hittar något lätt och gott!

Idag har förresten Moa haft en riktig otursdag och jag har känt mig som världens sämsta mamma.
Först fick hon tag i en glasburk som Neo har sina gelépennor i, det första som händer innan jag hinner ta burken från henne är att hon tappar den, och den går i tusen delar, hon lägger handen på golvet och börjar blöda lite lätt.
Lite senare när jag lagar mat, maten står i ugnen, så står jag där och passar henne för att hon kan lätt öppna ugnsluckan då barnspärren är trasig, det jag inte kände till var att man kunde bränna sig precis där uppe där ugnsluckan tar slut, där lägger Moa sina fingrar-bränner sig och gallskriker såklart!
Men det verkar som att hon hade lite tur i oturen med båda sina olyckor idag.
Nu sussar hon iaf i våran säng. Neo har somnat i sin säng.
Jag och Sebbe ska nog gå och lägga oss snart, pratade om att vi skulle lägga oss lite tidigare idag-härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0