Godsaker

Det blev lite godsaker igår kväll..."naturgodis" åt vi, köpte även chips, grönsaker och dip men vi var så mätta så det var ingen som åt det igår, får ta det ikväll istället. Idol visades på våran TV igår kväll. Jag tror att Erik och Tove går till final och att Erik vinner Idol i år, men skulle jag få bestämma så skulle Tove vinna! 

 


Denna förmiddag har jag och Neo spenderat på Ica maxi för storhandling, skönt att ha det gjort. Sebbe var hemma med Moa, han städade lite. Runt 12-tiden kommer Sebbes kompis Robin hit med hans familj. Sebbe bakade kladdkaka igår som vi ska mumsa på till fikat. Det blir roligt att de kommer förbi så att barnen får leka lite, de har aldrig varit hemma hos oss, bara vi som har varit hemma hos dem. Efter middagen idag, när det har blivit lite mörkt ute, tänkte jag gå iväg med barnen (får se om jag får med Sebbe) till Västerhaninge kyrkogård, Neo får tända ett ljus får sin lillebror Albin. Hoppas att det inte är jättekallt, får nästan klä sig i termobyxor.


Det är så kul hur man ibland bygger upp en bild av hur mysigt eller bra något ska bli.
Ta gårdagskvällen som exempel.

Min vision: Jag, Sebbe, Neo och Moa sitter lugnt och fint i soffan, alla är jätteintresserade av Idol som visas på TV, på bordet har vi tända ljus, gott plock och dricka.

Verkligheten: Jag och Neo går in i sovrummet för att kolla på Idol då Sebbe inte spelat klart sitt tv-spel.
Efter en liten stund är han klar då går sätter vi oss i soffan, jag och Neo, Moa springer runt bordet. Sebbe skiter fullständigt i Idol så han sitter och spelar på datorn. Vi prövar ha vårat godis på bordet, men inser väldigt snart att det är en omöjlighet då Moa tar skålen och tar en näve med nötter och liknande.
Så godisskål och varsina glas med MER tvingas vi ställa bakom oss på fönsterbrädan.
Värmeljus existerar bara i min fantasi... 
Neo är inte särskilt intresserad av Idol, han sitter bara i soffan för att vara lite social- eller sitter och sitter, han hoppar och ligger upp och ner och gör kullerbyttor...jag försöker titta och lyssna på Tv:n...Neo retar Moa och försöker ta hennes docka, Moa blir sur och BITER Neo, Neo får jätteont och börjar stortjuta, Moa blir rädd och gråter, jag hör inte TV:n så jag höjer till Max-volym, Sebbe tittar snett på mig...

Så ser verkligheten ut. Med barn så är det bara att inse att saker och ting inte går att planera i minsta detalj.
Nu låter det som att mina barn endast är plåga och pina- absolut inte. Jag är glad att jag inte satt här alldeles ensam igår, glad att jag har min underbara familj. Men jag ville bara påpeka hur man ibland kan måla upp saker i sitt huvud, hur perfekt allt skall bli!





Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi...jag vet precis hur det är. roligt det där när man målar upp bilder i huvudet...

2009-10-31 @ 23:15:35
URL: http://sturebymamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0