Sista arbetsdagen!

Det har varit en härlig Fredag. Sara och jag hade lunchdate med Moa, vi åt på Tacobar i Handen, Sara skulle till Paus och köpa kanelbullar till Fredagsfikat. Vi mötte Moa och Sebbe där, då Sebbe skulle passa på att klippa sig medan Moa satt med oss...men det var alldeles för mycket folk hos frisören så han struntade i klippningen. Mig gör det inget, jag tycker Sebbe är finast när håret är något längre än jättekortklippt...jag gillar att känna hans hår i nacken mellan mina fingrar, min fina karl!
Det var min sista arbetsdag idag, det känns jättehärligt, men inte bara. Jag känner att jag har kommit in i det här med jobbet nu, trivs med kollegorna och så...men det är bra, då hoppas jag att det kommer att kännas helt OK att gå tillbaka till jobbet i Januari igen. Nu ska jag bara njuta, jag vill inte påstå att jag bara ska ta det lugnt, känner jag mig själv så känns det inte som att det blir så lugnt. Jag kommer att leka med Moa, gå till Öppna förskolan, träffa Annelie, Hanna, Nina, Jamina och deras barn såklart! Träffa Lisen. Ja, vara lite social med de som inte jobbar på dagarna-alla dagar i veckan. Jag kommer även städa, packa och rensa. Shoppa julklappar...ta en tupplur då och då med Moa...träna på SATS. Känns som att de här tre månaderna kommer att gå fort, det vill jag inte, jag vill ta vara på den här tiden med Moa. Fast samtidigt så vill jag att vi ska flytta snart, vi flyttar ju 30:e Januari tror jag att det blir, den helgen är det iaf.

Åter till denna dag. Efter jobbet åkte jag och Neo direkt till Annelie, jag höll i lilla Disa så liten och go.
Sen åkte vi hem och lagade middag; fläskfilégryta med ris.
Sen kom Lisen till oss och åt, vi fikade lite på kaffe och äppelmuffins.
Nyss var det Idol, som jag och Neo kollade på. Eller Neo var lite halvintresserad bara, han satt och pysslade i köket emellanåt. Sebbe dissade Idol, han har hittat något spel på datorn han har fastnat för.
Nu sover båda barnen, jag är så himla trött så jag tänker faktiskt gå och lägga mig nu.
Ser verkligen fram emot morgondagen. Neo och jag på mässan!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0