Earl grey

Dricker te, närmare bestämt Earl grey, det ger mig en alldeles speciell myskänsla, en trygg känsla. Earl grey drack jag alltid när jag var på mammas jobb när jag var liten, typ vid 6-7 års ålder. Hon jobbade på en restaurang som hette "Kastanjen" och låg vid Karlberg (i stan). Jag blir så här lugn och glad när jag tänker tillbaks på te och nybakade baguetter med riktigt SMÖR på, det var det jag brukade äta till frukost när jag fick följa med mamma till jobbet. Jag blir glad helt enkelt när jag tänker på brickorna jag hjälpte och samla in och fick 50 öre per bricka med disk, en sak jag inte förstod på den tiden var hur 30+20 blev 50:-, samtidigt som ex 40+10 också blev 50:-!!! Fattade verkligen inte hur det funkade... Jag tänker även på tågresorna till och från stan, då mamma och jag skrev små brev till varandra. Lyckliga minnen!

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Så mysigt..

Jag minns min mormor när jag känner dricker svartvinbärstea!

Hoppas allt är bra med´er!

kram

2009-09-30 @ 11:18:38
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0