Köpa ny bostad?

Tänkte berätta för er om vad vi gjorde i Söndags; då åkte jag, Sebbe , Neo och Moa till Rudan. Vi gick runt "Lillrudan", det var en mysig promenad, visade Neo lite koda och letade lite kantareller, vi hittade en massa svampar men inte just de vi var ute efter. Men det var härligt att komma ut och röra på sig lite, Neo han cyklade (Sebbe fick låna cykeln lite då och då). Moa åt lite blåbär, sen somnade hon i vagnen.
Tanken var att vi skulle äta pannkakor vid Rudan också, men när vi kom ut från spåret, vid det öppna fältet och lekplatsen så tyckte vi att det blåste alldeles för mycket så vi åkte hem och åt upp pannkisarna.




Den här veckan cyklar jag istället för att ta bilen. Så det blir en härlig, men ack så stressig och kall cykeltur till Neos skola, sen vidare till jobbet.
Efter jobbet, hämta Neo och sen vidare hem. Det känns bra, en massa fördelar;

* härligt med friskluft
* jag och Neo får lite extratid att prata känns det som
* jag får lite extramotion!!!
* GRATIS, behöver inte tanka bilen

Det är verkligen stor skillnad på vädret om man jämför morgonen med eftermiddagen.
På morgonen får Neo ha vantar, mössa och långkallingar på sig, sen när vi cyklar hem räcker det bra med en långärmad tröja bara.

Jag känner mig alldeles snurrig, jag och Sebbe håller ju på att kolla in lite radhus och lägenheter, samt lån och lånelöften...det är på kvällen, efter 19.30 som vi har tid att sätta oss och kolla tillsammans och fylla i formulär. Bara det att jag är så himla seg på kvällen och vill helst av allt bara dega i soffan. Men vi kanske skulle ta tag i det här med lån på allvar ikväll? Jag skulle vilja komma iväg på lite visningar i helgen, och då är det ju bra om man har lånelöfte klart.
Får se om vi fixar det ikväll.

Jag måste berömma mitt jobb för en sak, en sak som vi har där som är bra.
Ni vet när man stör sig på något och gnäller om det?
Det händer ju ibland på jobbet, men då har vi ett system där, där man kan logga förbättringar.
Här får ni ett exempel som jag loggade idag; Vi saknar headset på två av våra extraplatser, jävligt irrerterande då våra extraarbetare kan ta ett headset från någon av oss ordinarrie när vi inte är på plats, när vi sen är tillbaka på jobbet så saknar vi vårat headset!!! Men då gör jag som så att jag loggar detta problem och ger mitt förslag på lösning, som i detta fall var att ordna fram två till headset...bra va!?

Kommentarer
Postat av: Petra

Hoppas att ni hittar något att köpa. vart hade ni tänkt er någonstans? ska kolla in bilderna

2009-09-16 @ 15:12:43
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0