Gröna Lund

Vi har varit på Gröna lund! Vi var där hela Söndagen, åkte hemifrån vid 10.30, först åkte vi tåg till söder, tog en promenad till slussen därifrån tog vi djurgårdsfärjan över till Grönan så vi var där prick kl 12 när de öppnade.

Ååh, vi hade en sån härlig dag...sån tur med vädret, sol och varmt var det. Det var inte så mycket folk där så man behövde inte köa till attraktionerna, det var härligt. Sen var det så kul att Moa kunde åka en massa karuseller, och att Neo var så modig och vågade åka så mycket OCH att Sebbe och jag lyckades åka 2-3 karuseller tillsammans, medan Neo stod vid vagnen med Moa. Vi lyckades även åka vissa karuseller tillsammans- hela familjen. Vi hade så roligt så vi var där till de stängde vid 20.00.

 
Moa och Neo softar på verandan en förmiddag i helgen.



Här är vi på väg in till Grönan, så fort tåget stannar vid en station säger Moa "mer, mer", hon gillade att åka tåg!

 
Promenad på Söder ner till slussen.



Moa och Neo i bilen, som de åkte många gånger...


Neos favorit var lustiga huset, han gick det tre gånger.



Kärlekstunneln åkte vi hela familjen, Sebbe och Moa...


Jag och Neo.



Moa och Sebbe åker Gröna lunds senaste attraktion- Tuff, tuff tåget- för de allra minsta. Moa älskade den. "Mer, mer"




Discojet.


Inne i "Pettson och findus värld" här prövar vi hattar.




Någonstans här sitter Neo och Sebbe


En arg häxa och ett busigt spöke!


Sebbes systerdöttrar mötte upp oss senare på dagen, här ska Sebbe åka Fritt fall Tilt med dem.
Något jag aldrig skulle göra för jag har gått och blivit en kärring!


Bajsnödig? Rädd? Nej, skulle inte tro det, i den här karusellen "Lyktan" var det jag som skrek, det kittlade i magen, störtskönt!


Jag vann över Sebbe när vi skulle skjuta med någon slags pistol med lasersikte. Vann en tjusig hatt!


Så här ser jag ut! Eller?




Slänggungorna åkte Neo två gånger. Jag åkte med honom första gången, sen kände jag inte för det något mer, jag fick lite lätt panik första gången- tänk om jag faller ner i vattnet och dör!!!?


Igår var jag och fick massage på jobbet, det behövdes. Vi betalar bara 50:- för det, en bra förmån vi har.

Idag har vi haft både Helena (min kompis) och Eddie (Sebbes bror) här på middag, vi grillade flintastek och till det bjöds det potatis och en massa grönsaker i ugn. Mmmmmmmmmm..........

Sebbe håller på att måla innerdörrarna hemma hos oss, innan var de ljusgula, har varit vita en gång i tiden misstänker jag...nu blir de fint vita, han är så duktig min karl! När det är klart gäller det att köpa nya handtag, från guld till matt chrome. Så blir det som ett helt nytt hus!
 
Just nu är det slipdamm och jävligt smutsigt hemma hos oss, men det kan jag stå ut med, bara att tänka på hur fint det skall bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0