Första halvan av en semestervecka

Vi börjar väl med gårdagen då. Måndag var det, hela familjen har semester den här veckan.
Vi åkte hem till Anders, han var hemma med Rufus (Moas kusin). Därifrån gick vi iväg till en stor rolig lekpark. Det fanns en plaskdamm där också, men vi badade inte där. Även om Moa ville. Men vi tog inte med badkläder, kändes inte som att det var solsäkert väder.





Neo läser för Ruffe


På promenad










På väg därifrån somnade Moa...


...och Rufus


Jag är inte svettig- jag lovar, jag är regnblöt...himlen öppnade sig och det började spöregna på oss, någon minut senare tittade solen fram igen.

Igår kväll åkte jag hem till Natta/Helena för att snacka lite skit med Natta, hur underbart som helst.
Vad vore livet utan sina vänner?


Idag, Tisdag mådde jag jätteilla och spydde hela förmiddagen, antar att det är p-pillren jag har börjat med som spökar. Ska det fortsätta så slutar jag med dem för såhär tänker jag inte må! På eftermiddagen åkte vi och lekte på Andy´s lekland i Sickla.






Har tagit det lugnt här hemma på kvällen, gjort det vanliga...lagat middag, tvättat kläder.
Sebbe har legat och vilat, han är förkyld och alla vet väl hur karlar blir när de är förkylda? Inte så konstigt att han blev dålig förresten, efter att ha varit på Sonisphere och "badat" i regnvattnet...usch....
Jag har passat på att rensa i rit/pyssel-skåpet (inklusive vässat alla färgpennor, japp det är sånt jag pysslar med när jag inte jobbar!);


Sebbe och jag såg en film på trean nyss, med han som har huvudrollen i "The mentalist". Det var nog en riktig Millanfilm, inte Sebbes typ av film kanske (drama) men han härdade ut.
Nu väntar sängen för imorgon har jag ställt klockan på 08.00
Jag, Neo och Moa ska åka till Naturhistoriska muséet, där möter vi upp min kollega Björn med fru Tanja och deras dotter Frida. Klockan är mycket, tack och go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0